FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"SVJEDOK U SLICI" KNJIGA RASPRAVA VERE HORVAT PINTARIĆ

ZAGREB, 7. kolovoza (Hina) - "Svjedok u slici", naslov je najnovije knjige rasprava ugledne povjesničarke umjetnosti i sveučilišne profesorice Vere Horvat Pintarić, koja iz slika i kipova poznatih umjetnika dvadesetog stoljeća iščitava ne samo značaj moderne umjetnosti nego i vrijeme u kojem su stvaratelji živjeli ili ga svojim slikama predviđali.
ZAGREB, 7. kolovoza (Hina) - "Svjedok u slici", naslov je najnovije knjige rasprava ugledne povjesničarke umjetnosti i sveučilišne profesorice Vere Horvat Pintarić, koja iz slika i kipova poznatih umjetnika dvadesetog stoljeća iščitava ne samo značaj moderne umjetnosti nego i vrijeme u kojem su stvaratelji živjeli ili ga svojim slikama predviđali.#L# Pet rasprava objavljenih u knjizi nastalo je u zadnjem desetljeću prošlog stoljeća, a neke su već bile objavljene u časopisima "Republika" i "Mogućnosti". U predgovoru knjizi, koja nosi podnaslov "Nove figure za nove stvarnosti u eri moderne", autorica napominje kako je prije više od deset godina pokušala iz bogatog nasljeđa moderne umjetnosti izabrati neke figure koje slijede tradicionalnu ikonografiju te utvrditi kakve se stvarnosti u njima mogu razabrati. Najveći majstori moderne, kako ističe Vera Horvat Pintarić, nisu tražili ni ljepotu ni ružnoću nego istinitost. Istražuju i žele prikazati čovjeka kakav on jest i to je sadržaj prve rasprave - "Svjedok u slici" - u kojoj autorica raščlanjuje radove Alberta Giacomettija, Paula Kleea, Paula Cezannea, Augusta Rodina i td. Kandinsky je na početku stoljeća tvrdio da će u umjetnosti zavladati "Velika Apstrakcija i Velika Realistika". Alberto Giacometti stalno je tražio izraz kojim bi obuhvatio "cjelinu života", pitajući što je stvarnost a što privid. Klee je smatrao zadaćom umjetnosti "nevidljivo učiniti vidljivim", a Picasso je bio uvjeren da su tri četvrtine ljudskog roda životinje, zbog toga vjerojatno u velikom broju djela prikazuje surovost i nasilje. Rasprava "Venera u bordelu" odnosi se na Picassovu sliku "Gospođice iz Avignona", djelo koje je na početku prošloga stoljeća šokiralo suvremenike. "Prometej među barbarima" rasprava je u kojoj se upozorava na antimoderna stajališta koja su proizvela nasilje nad umjetnošću. Kao posljedica toga najprije je masovna proizvodnja "socrealističke", a zatim i nacističke "umjetnosti". "Nitko nije u skulpturi dvadesetog stoljeća prikazao takvu figuru, čovjeka koji poput životinje hoda na rukama i nogama. Takav je Lehmbruckov "Der Gestuerzte" (1915./16.) simbolska figura pada unutrašnjeg čovjeka u svijetu 'vertikalnih barbara'", upozorava autorica. Raspravu "Krist i Minotaur" autorica započinje analizom Picassove slike "Raspeće". U tijeku prošloga stoljeća mnogi su slikari prikazivali raspetog Krista u najvećoj slobodi, ali je Picasso u tome, kako napominje autorica, radikalan. U završnom poglavlju "Homo melancholicus" autorica propituje neslobodu izazvanu "melankolijom", vezu između totalitarnih režima i melankolije. Smatra da melankolik može biti i geopolitički protagonist koji takvim postaje pod prisilom zatvorenog društva. Knjigu "Svjedok u slici" Vere Horvat Pintarić objavila je nedavno Matica hrvatska u biblioteci "Redovita izdanja za članstvo". (Hina) mc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙