ZAGREB, 24. srpnja (Hina) - Danas kad u Hrvatskoj na tisuću stanovnika ima 435 automobila i kad za upravljačima sjede oba spola malo komu pada na pamet da su prvu hrvatsku vozačicu svojevremeno prozvali - "šašava baba"?!
ZAGREB, 24. srpnja (Hina) - Danas kad u Hrvatskoj na tisuću
stanovnika ima 435 automobila i kad za upravljačima sjede oba spola
malo komu pada na pamet da su prvu hrvatsku vozačicu svojevremeno
prozvali - "šašava baba"?! #L#
Hrvatski zaostatak za razvijenim svijetom, kad je riječ barem o
broju automobila "po glavi stanovnika" nije velik. Usporedbe radi,
u Švedskoj od tisuću stanovnika njih 456 posjeduje automobil. Među
tranzicijskim zemljama u samom smo vrhu. Nema dvojbe - Hrvati vole
automobile.
Prvi automobil na svijetu koji su osmislili Gotlieb Deimler i Karl
Benz, pojavio se na cesti 1886. godine, a već 1898. i u Hrvatskoj,
otkriva se u zanimljivoj crtici objavljenoj u glasniku 'INA', a
potpisanoj inicijalima B. S! Dovezao ga je grof Marko Bombelles
mlađi koji je eto tako postao prvim hrvatskim automobilistom. Bio
je to ljepotan "BENZ" kojim je mladi grof utjerao strah u kosti
stanovnicima Vinice kod Varaždina. Tri godine kasnije rabljeni
"Opel" dovezao je iz Beča u Zagreb veletrgovac Ferdinand Budicki.
Zagrebački "purgeri" sumnjičavo su se ogledali za "kočijom s
kotačima čiji su se konji posakrivali u motorima", a koja je, snažno
bučeći, među prolaznike unosila nemir, pa i bojazan.
Prvi hrvatski autoklub sa 14 članova osnovan je u lipnju 1906., a
već 1914. na vozačkom se ispitu, uprkos prosvjedima "muških
šovinista", pojavila i prva žena Alma pl. Balley, koju je svekoliko
purgersko pučanstvo "za nagradu" jednostavno proglasilo "šašavom
babom". A danas?!
(Hina) ld ld