ZAGREB, 19. srpnja (Hina) - Engleski jezik ima danas ulogu službenog ili drugog jezika u više od 70 država, a isključivo kao strani jezik uči se u školama više od stotine zemalja!
ZAGREB, 19. srpnja (Hina) - Engleski jezik ima danas ulogu
službenog ili drugog jezika u više od 70 država, a isključivo kao
strani jezik uči se u školama više od stotine zemalja!#L#
Djelatnost vezana uz nastavu engleskog jezika postala je u
posljednjih tridesetak godina pravom svjetskom industrijom
stvarajući sliku o engleskom kao globalnom jeziku, stoji u napisu
Renate Husinec "Prednosti i nedostaci svjetske 'jednojezičnosti'"
objavljenom u 'Školskim novinama'. Današnji svjetski status
engleskog posljedica je ponajprije širenja britanske kolonijalne
moći koja je dosegla vrhunac krajem 19. stoljeća, kaže se u
nastavku, te uspona SAD-a do vodeće svjetske sile 20. stoljeća.
Usput, u SAD-u danas živi gotovo 70 posto svih izvornih govornika
engleskoga jezika u svijetu!
Prema podacima hrvatskog ministarstva prosvjete, školske godine
1999./2000., engleski je u programu ranog učenja u okviru redovite
nastave u hrvatskim osnovnim školama, učilo nešto manje od 198.000
učenika. Engleski jezik učilo je 74,2 posto svih osmoškolaca,
njemački 24,6 posto, talijanski 0,7 posto, te francuski 0,5 posto.
U srednjim školama engleski je učilo 76,1 posto učenika, njemački
23,4 posto, francuski 0,4 posto, talijanski 0,1 posto.
Pesimistični David Cristal poručuje da bi globalna hegemonija
engleskog bila možda "najveća intelektualna katastrofa koju je naš
planet ikad doživio". Autorica ogleda o "svjetskoj
jednojezičnosti" Renata Husinec, s nešto više pouzdanja poručuje:
"Višejezična budućnost moguća je i poželjna."
(Hina) ld ld