FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: 74 POSTO JUGOSLAVENA POZITIVNO OCJENJUJE HRVATSKE PROIZVODE

ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Jugoslavensko tržište ima prilično pozitivan stav prema proizvodima iz Hrvatske, a pozitivnu ocjenu (odličan-vrlo dobar-dobar) za hrvatske proizvode daje oko 74 posto građana Jugoslavije.
ZAGREB, 5. lipnja (Hina) - Jugoslavensko tržište ima prilično pozitivan stav prema proizvodima iz Hrvatske, a pozitivnu ocjenu (odličan-vrlo dobar-dobar) za hrvatske proizvode daje oko 74 posto građana Jugoslavije.#L# Rezultat je to danas prezentiranog istraživanja koje je GfK Centra za istraživanje tržišta proveo u travnju (u suradnji s istraživačkom kućom SMMRI iz Beograda) za potrebe grupe hrvatskih proizvođača i Hrvatske gospodarske komore. Istraživanje javnog mijenja o imageu hrvatskih proizvoda u SRJ obavljeno je na nacionalnom reprezentativnom uzorku (bez teritorija Kosova i Metohije) od 1387 kućanstava, metodom osobnog anketiranja. Od ukupnog broja ispitanika 34 posto ih hrvatske proizvode ocjenjuje odličnima i vrlo dobrima, 40 posto dobrima, dok je negativnu ocjenu (ne naročiti i loši) dalo ukupno 17 posto ispitanika. U pozitivnim su ocjenama nešto jače zastupljene žene, mlađe osobe, ispitanici s visokom i višom školskom spremom te stanovništvo Crne Gore i Vojvodine, dok negativne ocijene prevladavaju kod muškaraca u centralnoj Srbiji te stanovništva starije dobi i nižeg obrazovanja, istaknuo je direktor GfK Centra za istraživanje Dinko Svetopetrić. Dodao je kako povoljno mišljenje o hrvatskim proizvodima i proizvođačima najbolje ilustriraju tvrdnje da su hrvatski proizvodi kvalitetni (74 posto ispitanika), imaju dobro pakiranje (64 posto), moderni su (48 posto), bolji su od domaćih (40 posto). Istodobno dvije tvrdnje koje se značajno ističu u negativnom smjeru pokazuju da 68 posto ispitanika hrvatske proizvode smatra lošijim od stranih tj. zapadnih proizvoda, dok ih 48 posto drži da su preskupi. Izrazitu želju za kupovinom hrvatskih proizvoda iskazuje šest posto populacije, a još 37 posto se izjašnjava da će vjerojatno trošiti hrvatske proizvode, dok gotovo još toliko (38 posto) ističe da nema ništa protiv hrvatskih proizvoda ali ne zna da li će ih trošiti. U spontanom prisjećanju/poznavanju proizvoda iz Hrvatske (navedeno ih je oko stotinjak proizvoda, marki, proizvođača) na prvih se deset mjesta nalaze Kraš (47 posto ispitanika), Podravka (29 posto) Gavrilović (28 posto), Cedevita (25 posto), a potom Končar, Pliva, Franck, Saponia, Badel, TDR itd. Rezultati su bili daleko bolji kada se ispitanike podsjetilo na neko od proizvoda ili proizvođača iz Hrvatske. Želja za kupnjom proizvoda iz Hrvatske (izjave uz prisjećanje) najveća je za Vegetom (44 posto), Fax Helizimom (33 posto), Franck kavom (32 posto), Podravka juhama (32 posto) Kraševom bajaderom (31 posto) itd. Rezultati istraživanja, uzlazni trendovi u vanjsko-trgovinskoj razmjeni sa SRJ, te nedavni iznimno uspješan nastup hrvatskih tvrtki na Novosadskom poljoprivrednom sajmu, i Sajmu tehnike u Beogradu, pokazuju koliko je to tržište značajno za Hrvatsku, istaknuo je direktor sektora trgovine u HGK Ruđer Friganović. U prva tri mjeseca ove godine Hrvatska je izvezla u SRJ robe za 40 milijuna dolara (četiri puta više nego u prva tri mjeseca 2000.), dok je uvoz iz SRJ porastao sa četiri na 12 milijuna dolara. (Hina) mku db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙