IT-globalizacija-Politika IT-2.VI.- LA REPUBBLICA - GLOBALIZACIJA KAO UVOD U NESTANAK DEMOKRACIJE ITALIJALA REPUBBLICA2. VI. 2001."Obilježja globalizacije u krizu dovodi demokraciju""Kažu da je njena nova knjiga 'No Logo - Globalno
gospodarstvo i novi spor' Biblija pokreta protiv globalizacije, 'naroda iz Seattlea'. Naomi Klein (stara 31 godinu, kanadska novinarka) nalazi se u Italiji u povodu tiskanja talijanskog prijevoda knjige. Više nego o Nikeu, Shellu ili McDonaldsu ima veliku želju posebice razgovarati o Berlusconiju. (...)- Želite li kazati da je 'Forza Italia' prodorna marka?= Kažem da je to jedan vrlo poslovan logotip. Na neki način na pravcu kojega je izabrao i Tony Blair, pravcu 'rebrandinga' zemlje, prodaje imagea temeljene na političkom marketingu. To je logika zaštitnih znakova. Ono što najviše pogađa u ovoj izbornoj pobjedi jest to da se, kada se govori o toj vrsti generalizacija, ne uviđa prijetnja koju sadržavaju. I vjerujem da svijet sada gleda Italiju jer sada svima postaje razvidan doseg, stvarna moć te vrste koncentracije medijskog nadzora, ako si netko od ljudi koji vode te tvrtke u glavu stavi zamisao da dođe na vlast. Primjerice kao Murdoch i Bloomberg, za koje ne bih stavila ruku u vatru da nemaju
ITALIJA
LA REPUBBLICA
2. VI. 2001.
"Obilježja globalizacije u krizu dovodi demokraciju"
"Kažu da je njena nova knjiga 'No Logo - Globalno gospodarstvo i
novi spor' Biblija pokreta protiv globalizacije, 'naroda iz
Seattlea'. Naomi Klein (stara 31 godinu, kanadska novinarka)
nalazi se u Italiji u povodu tiskanja talijanskog prijevoda knjige.
Više nego o Nikeu, Shellu ili McDonaldsu ima veliku želju posebice
razgovarati o Berlusconiju. (...)
- Želite li kazati da je 'Forza Italia' prodorna marka?
= Kažem da je to jedan vrlo poslovan logotip. Na neki način na pravcu
kojega je izabrao i Tony Blair, pravcu 'rebrandinga' zemlje,
prodaje imagea temeljene na političkom marketingu. To je logika
zaštitnih znakova. Ono što najviše pogađa u ovoj izbornoj pobjedi
jest to da se, kada se govori o toj vrsti generalizacija, ne uviđa
prijetnja koju sadržavaju. I vjerujem da svijet sada gleda Italiju
jer sada svima postaje razvidan doseg, stvarna moć te vrste
koncentracije medijskog nadzora, ako si netko od ljudi koji vode te
tvrtke u glavu stavi zamisao da dođe na vlast. Primjerice kao
Murdoch i Bloomberg, za koje ne bih stavila ruku u vatru da nemaju
političke težnje. I Donald Trump je najavio da se želi natjecati za
Bijelu kuću. Medijski moguli spremni su ući na političku
pozornicu.
- Zašto u svijetu dolazi do pobuna protiv logotipova?
= Poglavito stoga što se to tiče privatizacije javnog života, a
pitanje zaštitnih znakova ima s time veze. Istina je da su osobe
koje prosvjeduju protiv nametanja logotipa iste one koje
prosvjeduju protiv skupine G8 ili u drugim isključivo političkim
okolnostima. Odlučila sam napisati knjigu kada sam vidjela da
postoji novo polje pobune mladih koje je zaobilazilo vlade.
Političke institucije kao da su govorile: mi više nemamo stvarnu
vlast, nju imaju velike multinacionalne tvrtke. I mladi su odlučili
okomiti se na korporacije, na velike marke.
- No, na kraju, je li to pobuna protiv nedostatka demokracije?
= Da, ja vidim globalizaciju kao krizu predstavničke demokracije.
Jedna moja prijateljica kaže: ono što danas imamo je preslika
preslikine preslike demokracije.(...)", razgovarao Fabrizio
Ravelli.