FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŽENE ZAUZIMAJU TEK 18 POSTO MEDIJSKOG PROSTORA U SVIJETU

PARIZ, 7. ožujka (Hina/AFP) - Žene zauzimaju pet puta manje medijskog prostora u svijetu od muškaraca, odnosno tek 18 posto, a njihova zastupljenost nije značajno porasla u proteklih pet godina, pokazuje studija koju je u srijedu objavila Udruga žena novinarki (AFJ).
PARIZ, 7. ožujka (Hina/AFP) - Žene zauzimaju pet puta manje medijskog prostora u svijetu od muškaraca, odnosno tek 18 posto, a njihova zastupljenost nije značajno porasla u proteklih pet godina, pokazuje studija koju je u srijedu objavila Udruga žena novinarki (AFJ). #L# Zastupljenost žena u medijima iznosila je 1995. tek 17 posto. "Tim ritmom trebat će još 160 godina da bi žene dostigle zastupljenost u medijima od 50 posto", predviđa AFJ koja je sudjelovala u drugom istraživanju Global Media Monitoring Projecta (GMMP). Zastupljenost žena u medijima porasla je od 1995. u Europi (sa 16 na 19 posto), ali je opala u Sjevernoj Americi (s 27 na 25 posto) i Africi (s 22 na 11 posto). Studija je napravljena 1. veljače 2000. u 70 zemalja prema Mediawatch metodi analize glavnih medija tijekom dana. Metodom se analizira zastupljenost neke osobe u svim tipovima napisa (intervjui, izjave ili jednostavno spominjanje) u kojima se ona spominje. Studija tako otkriva da ženske teme predstavljaju 10 posto tema u medijima i 14 posto u dnevnom tisku. Žene su zastupljene najviše u prilozima o umjetnosti (26 posto), humanitarnim djelatnostima (25 posto), izobrazbi (11 posto), siromaštvu (10 posto) pa tek onda u politici i sportu (7 posto), precizira studija. Nadalje, 21 posto analiziranih žena identificirano je u medijima prema bračnom ili obiteljskom statusu, dok se prema tim kriterijima identificira tek četiri posto muškaraca. Muškarce se identificira uglavnom prema poslu koji obavljaju ili položaju koji zauzimaju u društvu. Kada se pak navodi djelatnost kojom se žena bavi, primjećuju autori studije, onda su to u 81 posto slučajeva poslovi vezani uz roditeljstvo ili uz kuću, a samo se u 12 posto slučajeva o ženama se govori kao o članicama vlade ili znanstvenicama, u 11 posto kao o pravnicama i ekonomisticama te u 10 posto slučajeva kao političarkama. Žene se u medijima također pojavljuju češće od muškaraca kao žrtve. Što se tiče novinarske profesije, studija pokazuje da je najviše novinarki na televiziji. U tom mediju 56 posto voditelja su žene i jednako toliko izvjestiteljice i to u dobi od 20 do 34 godine. Međutim, nakon 35. godine njihov broj na tim poslovima opada. Žene predstavljaju 41 posto radijskih voditelja te 26 posto izvjestiteljica u pisanom tisku. Novinarke se više bave od muških kolega ekologijom (47 posto), zdravljem (46 posto) ili izobrazbom (42 posto), a manje od njih međunarodnim krizama (19 posto), ratovima (25 posto) ili politikom (26 posto). Osnovana 1981. AFJ ima za cilj unapređenje položaja i imidža žena u medijima. (Hina) rj sd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙