PARIZ, 7. ožujka (Hina/AFP) - Žene zauzimaju pet puta manje medijskog prostora u svijetu od muškaraca, odnosno tek 18 posto, a njihova zastupljenost nije značajno porasla u proteklih pet godina, pokazuje studija koju je u srijedu
objavila Udruga žena novinarki (AFJ).
PARIZ, 7. ožujka (Hina/AFP) - Žene zauzimaju pet puta manje
medijskog prostora u svijetu od muškaraca, odnosno tek 18 posto, a
njihova zastupljenost nije značajno porasla u proteklih pet
godina, pokazuje studija koju je u srijedu objavila Udruga žena
novinarki (AFJ). #L#
Zastupljenost žena u medijima iznosila je 1995. tek 17 posto. "Tim
ritmom trebat će još 160 godina da bi žene dostigle zastupljenost u
medijima od 50 posto", predviđa AFJ koja je sudjelovala u drugom
istraživanju Global Media Monitoring Projecta (GMMP).
Zastupljenost žena u medijima porasla je od 1995. u Europi (sa 16 na
19 posto), ali je opala u Sjevernoj Americi (s 27 na 25 posto) i
Africi (s 22 na 11 posto).
Studija je napravljena 1. veljače 2000. u 70 zemalja prema
Mediawatch metodi analize glavnih medija tijekom dana. Metodom se
analizira zastupljenost neke osobe u svim tipovima napisa
(intervjui, izjave ili jednostavno spominjanje) u kojima se ona
spominje.
Studija tako otkriva da ženske teme predstavljaju 10 posto tema u
medijima i 14 posto u dnevnom tisku. Žene su zastupljene najviše u
prilozima o umjetnosti (26 posto), humanitarnim djelatnostima (25
posto), izobrazbi (11 posto), siromaštvu (10 posto) pa tek onda u
politici i sportu (7 posto), precizira studija.
Nadalje, 21 posto analiziranih žena identificirano je u medijima
prema bračnom ili obiteljskom statusu, dok se prema tim kriterijima
identificira tek četiri posto muškaraca. Muškarce se identificira
uglavnom prema poslu koji obavljaju ili položaju koji zauzimaju u
društvu.
Kada se pak navodi djelatnost kojom se žena bavi, primjećuju autori
studije, onda su to u 81 posto slučajeva poslovi vezani uz
roditeljstvo ili uz kuću, a samo se u 12 posto slučajeva o ženama se
govori kao o članicama vlade ili znanstvenicama, u 11 posto kao o
pravnicama i ekonomisticama te u 10 posto slučajeva kao
političarkama. Žene se u medijima također pojavljuju češće od
muškaraca kao žrtve.
Što se tiče novinarske profesije, studija pokazuje da je najviše
novinarki na televiziji. U tom mediju 56 posto voditelja su žene i
jednako toliko izvjestiteljice i to u dobi od 20 do 34 godine.
Međutim, nakon 35. godine njihov broj na tim poslovima opada. Žene
predstavljaju 41 posto radijskih voditelja te 26 posto
izvjestiteljica u pisanom tisku.
Novinarke se više bave od muških kolega ekologijom (47 posto),
zdravljem (46 posto) ili izobrazbom (42 posto), a manje od njih
međunarodnim krizama (19 posto), ratovima (25 posto) ili politikom
(26 posto).
Osnovana 1981. AFJ ima za cilj unapređenje položaja i imidža žena u
medijima.
(Hina) rj sd