WASHINGTON, 5. veljače (Hina) - Tvrdnja da različite interesne skupine svojim novcem imaju sve snažniji utjecaj na američki politički život, a osobito na izbore dobila je u ponedjeljak potvrdu u studiji koju su objavili stručnjaci
sveučilišta Brigham Young.
WASHINGTON, 5. veljače (Hina) - Tvrdnja da različite interesne
skupine svojim novcem imaju sve snažniji utjecaj na američki
politički život, a osobito na izbore dobila je u ponedjeljak
potvrdu u studiji koju su objavili stručnjaci sveučilišta Brigham
Young.#L#
Studija se usredotočila na 17 izbornih dvoboja u prošlogodišnjim
predsjedničkim i parlametarnim izborima. Uz ostalo se otkrilo da je
samo na TV reklame potrošeno 95 milijuna dolara od čega su 40
milijuna platile stranke čiji su kandidati bili na glasačkim
listićima, 35 milijuna izborni stožeri kandidata a 20 milijuna
različite interesne skupine.
Istraživači s Brigham Younga na nekoliko primjera dokazuju da su za
izbornu pobjedu nekog od kandidata najzaslužnije skupine za ženska
prava, zaštitu okoliša i neki sindikati, a osobito je važan utjecaj
organizacija koje zastupaju interese afroameričkog stanovništva.
Interesne skupine su ukupno lani u korist republikanaca platile 244
milijuna dolara a za demokrate samo milijun dolara manje.
Većina birača ne razlikuje kad predizborna poruka dolazi od samog
kandidata, njegove stranke ili neke interesne skupine, upozoravaju
stručnjaci.
Stoga se zauzimaju da Kongres SAD u raspravi o reformi financiranja
predizborne kampanje i o tome vodi računa.
"Učinit će propust ako zakonom urede samo ponašanje kandidata i
stranaka jer će oni koji žele utjecati na izborni proces to i dalje
moći vrlo jednostavno učiniti preko interesnih skupina", upozorava
se u studiji.
(Hina) fp sb