ZAGREB, 2. ožujka (Hina) - Sigurnost prometa "Croatia Airlinesa" nikada nije bila ugrožena, a ponajmanje stručnošću pilotskog kadra jer sigurnost prometa jamči licenca pilota, a ne diploma o visokom obrazovanju, istaknuo je glavni
direktor hrvatske zrakoplovne tvrtke Ivan Mišetić opovrgavajući napise u "Jutarnjem listu".
ZAGREB, 2. ožujka (Hina) - Sigurnost prometa "Croatia Airlinesa"
nikada nije bila ugrožena, a ponajmanje stručnošću pilotskog kadra
jer sigurnost prometa jamči licenca pilota, a ne diploma o visokom
obrazovanju, istaknuo je glavni direktor hrvatske zrakoplovne
tvrtke Ivan Mišetić opovrgavajući napise u "Jutarnjem listu".#L#
Prema napisu iz "Jutarnjeg lista", objavljenom 28. veljače pod
naslovom "Trinaest pilota je bez diplome, a jedan ima završenu samo
osnovnu školu".
Mišetić je na današnjoj konferenciji za novinare naglasio da
najveći dio pilota "Croatia Airlinesa" ima visoku ili višu stručnu
spremu na koju ih od rujna 1995. obvezuje isključivo interni
pravilnik tvrtke, a ne odredbe Zakona o radu kako se navodi u tisku
temeljem nalaza državnog inspektora.
Piloti se osposobljavaju za upravljanje zrakoplovom, a bilo koje
dodatno obrazovanje dobro je došlo. Svi piloti "Croatia Airlinesa"
imaju dozvole profesionalnog pilota i prometne dozvole, a svjetska
praksa je takva da piloti, pored takvih dozvola, mogu i ne moraju
imati diplome višeg ili visokog obrazovanja, istaknuli su kapetani
Ranko Ilej i Miljenko Radić.
Predavač na Prometnom fakultetu u Zagrebu Nikica Hot tekst i
naslovnu stranicu "Jutarnjeg lista" ocijenio je "tendencioznim
prikazivanjem podataka", te opovrgnuo svaku primisao o hrvatskim
pilotima kao nesigurnima.
Hot je naglasio da sigurnost zračnog prometa nije ni s čim ugrožena,
a istaknuo je da hrvatski piloti i u međunarodnim krugovima slove
kao "najkvalitetniji među tranzicijskim zemljama i nekim zemljama
svijeta".
Predsjednik Hrvatskog sindikata prometnih pilota Zvonko Tadin
naglasio je da su napisima u tisku najviše pogođeni piloti, ali i
"država i turizam".
U "Croatia Airlinesu" ističu da su svi njihovi piloti dio
školovanja završili u "Lufthansi" i "Airbusu" pod kontrolom
stranih inspektora, te da im se teoretska i praktična znanja
provjeravaju svakih šest mjeseci na simulatoru letenja.
Zbog stručnih diploma stečenih u inozemstvu dio pilota ima i
administrativnih poteškoća oko nostrifikacije diploma i
upisivanja stručne spreme u radnu knjižicu.
Direktor tvrtke Mišetić podsjetio je i na 9,5 godina poslovanja
tvrtke, bez incidenata, "osim susreta s pticama".
Unatoč šteti nanesenoj tvrtki, kako je više puta danas istaknuto
novinarima, po Mišetićevim riječima, "Croatia Airlines" nije
razmišljala o tužbi protiv "Jutarnjeg lista".
(Hina) daju az