IT-RU-ES-terorizam, manjine-Politika-Terorizam it - 29. X la stampa - cossiga ITALIJALA STAMPA29. X. 2002.Čečenska pobuna nije ni ETA ni IRA"(...) Neoprostivo i politički beskoristan, štoviše i štetan, čečenski teroristički čin koji
se odvio u Moskvi, otrovni je plod tvrdoglave provedbe nacrta jedne 'neoimperijalističke' politike moskovskih vlada, stvarno bliže carističkim i staljinističkim vladama nego li vladi koja želi biti demokratska!Naravno, ekspanzivna obnova Islama u vjerskom, političkom i kulturalnom smislu, podržana golemim bogatstvom i naftnom moći, koje arapske zemlje ucjenjivački koriste spram Zapada, (...) može navesti da se misli ili tvrdi, kao što se na žalost događa u Palestini, da je 'nacionalni' otpor izopačen od islamskog ekstremizma i tako postao 'vjerski fenomen' i da je terorizam, koji je strukturalno gotovo isključivo oružje svih pokreta otpora (kao što je bio i oružje europskog otpora nacifašizmu) od nacionalističkog terorizma postao, ili postaje prvenstveno vjerski terorizam. No ne izgleda da je to još uvijek nepovratno slučaj čečenskog otpora i terorizma koji je njegovo neizbježno oružje protiv nadmoći ruskih vojnih snaga.(...)
ITALIJA
LA STAMPA
29. X. 2002.
Čečenska pobuna nije ni ETA ni IRA
"(...) Neoprostivo i politički beskoristan, štoviše i štetan,
čečenski teroristički čin koji se odvio u Moskvi, otrovni je plod
tvrdoglave provedbe nacrta jedne 'neoimperijalističke' politike
moskovskih vlada, stvarno bliže carističkim i staljinističkim
vladama nego li vladi koja želi biti demokratska!
Naravno, ekspanzivna obnova Islama u vjerskom, političkom i
kulturalnom smislu, podržana golemim bogatstvom i naftnom moći,
koje arapske zemlje ucjenjivački koriste spram Zapada, (...) može
navesti da se misli ili tvrdi, kao što se na žalost događa u
Palestini, da je 'nacionalni' otpor izopačen od islamskog
ekstremizma i tako postao 'vjerski fenomen' i da je terorizam, koji
je strukturalno gotovo isključivo oružje svih pokreta otpora (kao
što je bio i oružje europskog otpora nacifašizmu) od
nacionalističkog terorizma postao, ili postaje prvenstveno
vjerski terorizam. No ne izgleda da je to još uvijek nepovratno
slučaj čečenskog otpora i terorizma koji je njegovo neizbježno
oružje protiv nadmoći ruskih vojnih snaga.(...)
Radi toga se slažem s bivšim Carterovim savjetnikom za sigurnost,
katolikom Brzezinskim koji je ovom prigodom mudro snažno ustvrdio
da uzroke čečenskog terorizma treba tražiti u polaganom i
nesmiljenom 'genocidu' u kojemu je čečenski narod izložen
'neoimperijalističkoj' politici vlada Moskve, mada se ove
proglašavaju demokratskim.
Radi toga opasnim zvuči solidarnost, ne samo opravdano ljudska,
nego i politička, koju su, ne bez interesa, Sjedinjene Američke
Države i neke europske zemlje izrazile Putinovoj vladi.
I vrlo me čudi da tu solidarnost još nije bučno dao postfrankistički
'španjolistički' premijer Aznar koji iz toga što se dogodilo može
izvući argumente za nastavak svoje politike represije manjinskih
'nacionalnosti' u Španjolskoj, danas Baskije a sutra sigurno
Katalonije, Navare, Aragona, i, zašto ne, Baleara i Valencije, a ne
samo, kako bi bilo opravdano, za obuzdavanje i neutralizaciju
baskijskog terorizma, tražeći za taj tragični problem terorizma,
čisto i grubo policijsko rješenje a ne, kako bi međutim trebalo
biti, političko rješenje u okviru naprednog i dogovornog rješenja
baskijskog problema.(...)", piše Francesco Cossiga.