FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AU 24. X. APA: ŠPANJOLSKA BLOKIRA PROŠIRENJE ZBOG SELIDBE VW-A

AT-SK-ES-E-proširenje-Organizacije/savezi-Metaloprerađivačka industrija-Proračun-Makrogospodarstvo au 24. X. APA: španjolska blokira proširenje zbog selidbe vw-a AUSTRIJAAPA24. X. 2002.Madrid blokira proširenje EU zbog proizvodnje automobila tipa Seat u Bratislavi"Nakon pristanka Iraca na sporazum iz Nizze na redu je ispitivanje čvrstoće samih temelja europske zajednice: financijski i gospodarsko-politički rizici proširenja EU. Spor oko poreza i prednosti vezanih za lociranje proizvodnih pogona u određene zemlje već se rasplamsao punom snagom. Odredbe o iznimkama u poreznim obvezama u nekoliko istočnih kandidata za pristup EU ne sviđaju se nekim članicama EU. Austrija nije spremna tolerirati potporu češke države bankama koje su se našle u krizi a Nizozemska zahtijeva brzo smanjenje subvencije za češku industriju čelika.Za riječ se u međuvremenu javila i Španjolska. Početkom ovog tjedna ta je sredozemna zemlja u Vijeću ministara EU zaprijetila da će torpedirati zaključivanje poglavlja o tržišnom natjecanju bude li slovačka vlada i dalje odobravala porezne povlastice tvornici Volkswagena u Bratislavi. Čini se da Španjolska gubi živce, suočavajući se s mogućim premještajem nekih velikih poduzeća s Iberijskog poluotoka u buduće članice EU.
AUSTRIJA APA 24. X. 2002. Madrid blokira proširenje EU zbog proizvodnje automobila tipa Seat u Bratislavi "Nakon pristanka Iraca na sporazum iz Nizze na redu je ispitivanje čvrstoće samih temelja europske zajednice: financijski i gospodarsko-politički rizici proširenja EU. Spor oko poreza i prednosti vezanih za lociranje proizvodnih pogona u određene zemlje već se rasplamsao punom snagom. Odredbe o iznimkama u poreznim obvezama u nekoliko istočnih kandidata za pristup EU ne sviđaju se nekim članicama EU. Austrija nije spremna tolerirati potporu češke države bankama koje su se našle u krizi a Nizozemska zahtijeva brzo smanjenje subvencije za češku industriju čelika. Za riječ se u međuvremenu javila i Španjolska. Početkom ovog tjedna ta je sredozemna zemlja u Vijeću ministara EU zaprijetila da će torpedirati zaključivanje poglavlja o tržišnom natjecanju bude li slovačka vlada i dalje odobravala porezne povlastice tvornici Volkswagena u Bratislavi. Čini se da Španjolska gubi živce, suočavajući se s mogućim premještajem nekih velikih poduzeća s Iberijskog poluotoka u buduće članice EU. Kada je Volkswagenovo kćerinsko poduzeće Seat prije dva tjedna najavilo da namjerava premjestiti oko 10 posto proizvodnje modela Ibiza iz Barcelone u Bratislavu, u Madridu su zazvonila zvona na uzbunu. Čini se da je španjolski premijer Jose Maria Aznar prvi puta na vlastitoj koži iskusio mogućnost da se njegova zemlja nađe među gubitnicima u procesu proširenja. U Madridu strahuju da bi Seat u Slovačkoj još do kraja 2008. g. mogao od države dobiti povrat oko 30 posto troškova ulaganja. Zato Španjolska sada zahtijeva od Povjerenstva EU da potakne Slovačku na ukidanje subvencija za Seatovu tvornicu u Bratislavi prije 2008. g. i na poštivanje zakonskog limita od četiri do osam posto mogućeg povrata ulaganja za VW. Ta bi granica trebala po mišljenju Španjolaca vrijediti i za buduće druge ulagače u Slovačkoj kako se stare članice EU ne bi morale nositi i s dodatnim nedostacima kada su u pitanju državni poticaji za ulaganja. Dok ti zahtjevi ne budu prihvaćeni, Španjolska će blokirati aktualne pregovore sa zemljama-kandidatima o uvjetima tržišnog natjecanja. Španjolskom koja je nekada uživala status zemlje jeftine proizvodnje danas kruži bauk egzodusa poduzeća na istok. Uz ukidanje blagotvornih financijskih injekcija iz Bruxellesa, koje će sada biti preusmjerene na zemlje-kandidate za pristup, Španjolsku bi mogle napustiti i mnoge inozemne tvrtke i ubuduće nastaviti s radom u istočnoeuropskim zemljama s povoljnijim uvjetima za proizvodnju. Nekadašnje zemlje Istočnog bloka odobravaju krupnim inozemnim ulagačima opsežne porezne povlastice već od početka devedesetih godina. Jedna od njih jest i 100- postotno oslobađanje od poreza na prihode pravnih službi u razdoblju od deset godina, kojim se najviše koristi automobilska i industrija čelika. Povjerenstvo EU već je najavilo da će u navedenom sporu Španjolske i Slovačke tragati za prihvatljivijim rješenjem za Španjolsku ali je istodobno upozorilo španjolske diplomate u EU da vlada u Madridu mora razgovarati i s Volkswagenom, budući da je taj koncern iznudio od Slovačke navedene uvjete prije no što je smjestio svoj pogon u toj zemlji. Zato će se španjolski ministar za tehnologiju i znanost Josep Pique 12. studenog u Wolfsburgu sastati s predsjedateljem upravnog odbora VW Berndom Pischetsriederom", napominje novinar na kraju priloga.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙