GB-US-JP-CH-GLOBALIZACIJA-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Tržište/cijene-Procesna industrija BBC 2. IX. Multinacionalne tvrtke nisu globalne? BRITANSKI RADIO - BBC2. IX. 2002.Rezultati najnovijeg istraživanja u 500 vodećih
multinacionalnih kompanija ukazuju na to da samo rijetke među njima mogu zaista govoriti o globalnoj prisutnosti dok se većina ipak usredotočuje na prodaju u matičnim zemljama. Prilog Andrewa Walkera.Izraz globalizacija ušao je u sve jezike svijeta i čini se da malo tko dovodi u pitanje da se globalizacija događa, odnosno da kompanije proizvode i trguju na svim kontinentima. Međutim prema najnovijem istraživanju britanskog profesora Alana Rugmana sa sveučilišta Oxford događa se upravo suprotno. Istraživanje profesora Rugmana izazov je široko raširenom mišljenju da se svjetsko gospodarstvo globalizira. On kaže kako većina vodećih 500 multinacinalnih korporacija zapravo nema globalnu strategiju. Umjesto toga one svoje proizvode prodaju uglavnom u područjima u kojima su smještene što za gotovo svaku od njih znači: Sjeverna Amerika, Europska unija i Japan.Profesor Rugman kaže da postoji nekoliko izuzetaka u kojima je riječ o istinskim globalnim korporacijama, kao što su Nestle u Europi, IBM u Americi i Sony u Japanu.
esna industrija
BRITANSKI RADIO - BBC
2. IX. 2002.
Rezultati najnovijeg istraživanja u 500 vodećih multinacionalnih
kompanija ukazuju na to da samo rijetke među njima mogu zaista
govoriti o globalnoj prisutnosti dok se većina ipak usredotočuje na
prodaju u matičnim zemljama. Prilog Andrewa Walkera.
Izraz globalizacija ušao je u sve jezike svijeta i čini se da malo
tko dovodi u pitanje da se globalizacija događa, odnosno da
kompanije proizvode i trguju na svim kontinentima.
Međutim prema najnovijem istraživanju britanskog profesora Alana
Rugmana sa sveučilišta Oxford događa se upravo suprotno.
Istraživanje profesora Rugmana izazov je široko raširenom
mišljenju da se svjetsko gospodarstvo globalizira. On kaže kako
većina vodećih 500 multinacinalnih korporacija zapravo nema
globalnu strategiju.
Umjesto toga one svoje proizvode prodaju uglavnom u područjima u
kojima su smještene što za gotovo svaku od njih znači: Sjeverna
Amerika, Europska unija i Japan.
Profesor Rugman kaže da postoji nekoliko izuzetaka u kojima je
riječ o istinskim globalnim korporacijama, kao što su Nestle u
Europi, IBM u Americi i Sony u Japanu.
S druge strane, i najveće tvrtke koje se bave maloprodajom dokaz su
da globalizacija nije ni blizu zahvatila svijet onoliko koliko se
misli.
Američka tvrtka Walmart je po prihodima od maloprodaje najveća
takva kompanija na svijetu, ali ona je gotovo nepoznata izvan
Sjeverne Amerike gdje prodaje 94 posto svojih proizvoda.
Iako se istraživanje usredotočilo na prodaju, profesor Rugman kaže
da je i u proizvodnji stanje slično. Proizvođač sportske opreme
Nike dobro je poznat primjer širenja proizvodnje diljem svijeta,
ali se tvrdi da je to jedan od izuzetaka.
(BBC)