FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SANACIJA BRODOGRADILIŠTA DO 2008. KOŠTAT ĆE POREZNE OBVEZNIKE 2,8 MILIJARDI KUNA

ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - Sanacija pet hrvatskih brodogradilišta u sadašnjem trenutku i razdoblju do 2008. godine stajat će porezne obveznike 2,8 milijardi kuna, od čega čak 2,6 milijardi kuna odlazi za sanaciju brodogradilišta Brodosplita (1,75 milijardi kuna) te "3. maja" (803 milijuna kuna), čije je uprave Vlada optužila za loše poslovanje i gubitke.
ZAGREB, 25. kolovoza (Hina) - Sanacija pet hrvatskih brodogradilišta u sadašnjem trenutku i razdoblju do 2008. godine stajat će porezne obveznike 2,8 milijardi kuna, od čega čak 2,6 milijardi kuna odlazi za sanaciju brodogradilišta Brodosplita (1,75 milijardi kuna) te "3. maja" (803 milijuna kuna), čije je uprave Vlada optužila za loše poslovanje i gubitke. #L# Hrvatska je Vlada na posljednjoj sjednici prihvatila niz mjera za sanaciju brodogradnje, odnosno riječkog brodogradilišta "3. maj", Kraljevica, pulskog Uljanika, splitskog Brodosplita, te Brodotrogira, uz jasnu napomenu kako riječ o petoj fazi sanacije brodogradnje, koja je u posljednjih 10 godina stajala između 9 i 10 milijardi kuna. S Vlade se čula i poruka a je riječ o zadnjim takvim mjerama. Sanacija "3 maja" stajat će 803,7 milijuna kuna, Brodosplita 1,75 milijardi kuna, Uljanika 120,8 milijuna kuna, Kraljevice 25,1 milijuna kuna, Brodotrogira 72,5 milijuna kuna i na kraju Hrvatske brodogradnje Trogir, koja je u vlasništvu Brodotrogira, 46,8 milijuna kuna. Usporedbom brodogradilišta razvidno je da država u slučaju Uljanika, Kraljevice, HB Trogir preuzima kredite za tehnološku obnovu (ukupno 192 milijuna kuna). Tako će državni proračun u 2002, 2003. i 2004. preuzeti otplatu 899,1 milijuna kuna reprogramiranih kredita tih brodogradilišta iz sanacijskog razdoblja se pretvoriti u javni dug RH, kao i oko 1,3 milijarde kuna kreditnih obveza brodogradilišta za koje je jamstvo dala Vlada. Od 2002. do 2008. iz proračuna će se otplaćivati i ukupno 372,4 milijuna kuna kredita za tehnološku obnovu, a država će preuzeti i sadašnje, te buduće gubitke ostvarene u poslovanju za razdoblje od 2001. do 2005. godine. Brodogradilištima je već otpisano oko 258,9 milijuna kuna obveza prema Ministarstvu financija po osnovi izvršenih plaćanja po izdanim jamstvima. Državni proračun će sanacija u brodogradnji stajati u 2002. 452,9 milijuna kuna, u 2003. oko 1,18 milijardi kuna , u 2004. 725,5 milijuna, u 2005, 2006. i 2007 godini po oko 57,5 milijuna, te u 2008. 25,2 milijuna kuna. Usporedbom brodogradilišta razvidno je da država u slučaju Uljanika, Kraljevice, HB Trogir preuzima kredite za tehnološku obnovu (ukupno 192 milijuna kuna). Prihvaćenim se mjerama se razmatra i buduća uloga državnog društva Hrvatska brodogradnja - Jadranbrod (HBJ) u dvogodišnjem prijelaznom razdoblju, za koliko Vlada procjenjuje da je potrebno da se brodogradilišta pripreme za privatizaciju. Društvo HBJ, čiji je 100 postotni vlasnik država, preuzelo bi u tom razdoblju ulogu upravljačkog društva, odnosno ključnog mehanizma kontrole od strane države, većinskog vlasnika brodogradilišta. Ono bi, između ostalog, čuvalo interese vlasnika mogućnošću intervencije u izradu, provedbu i kontrolu izvršenja prihvaćenih poslovnih planova i programa restrukturiranja brodogradilišta. Nadalje bi mjesečno pratilo realizaciju tih planova i na vrijeme obavještavalo Vladu o odstupanjima, a davalo bi i mišljenje na zahtjeve brodogradilišta za donošenjem odluka o izdavanju državnih jamstava. U roku od mjesec dana Hrvatski fond za privatizaciju, brodogradilišta i to društvo trebali bi potpisati ugovor kojim se definira uloga društva u tom dvogodišnjem razdoblju. Vlada ju odlučila subvencionirati brodogradilišta s najmanje 10 posto od prodajne cijene broda za one poslove s ugovorenim rokom isporuke do kraja 2006, pa bi stoga HBJ trebao u roku od mjesec dana izraditi pravilnik o tim subvencijama, a do početka rujna radi planiranja sredstava u državnom proračunu za 2003. trebalo bi predložiti potrebni iznos sredstava za subvencije brodogradnje u 2003. Uz financijske mjere Vlada je donijela i niz organizacijskih mjera. Tako su uprave i nadzorni odbori Brodosplita i "3. maja" zaduženi da do kraja studenoga izrade plan restrukturiranja i racionalizacije poslovanja u kojima trebaju predvidjeti 20 do 30 posto smanjenja broja zaposlenih i troškova režijskoga osoblja. To uključuje izmjene kolektivnih ugovora, a ako se dogovori o tome u ta dva brodogradilišta ne postignu do kraja godine, ona neće moći računati na financijsku potporu, utvrđuje Vlada. Mjerama je, uz ostalo, predviđeno, da se do konca rujna ispita opravdanost spajanja riječkoga "3. maja" i Brodogradilišta Kraljevica, kao i Brodotrogira i Brodosplita, te da u idućoj godini krene priprema za privatizaciju pulskog Uljanika i to prodajom dionica radnicima i članovima uprave. U analizi stanja hrvatske brodogradnje s prijedlozima mjera navodi se da su brodogradilišta prošle godine izgradila 12 brodova i ostvarila izvoz od 283 milijuna američkih dolara, što je šest posto ukupnoga hrvatskog izvoza. Ove godine trebala bi isporučiti 20 brodova vrijednih 480 milijuna dolara ili oko 10 ukupnog izvoza države, s tim da je do polovine prošlog mjeseca već isporučeno 10 brodova. Hrvatska brodogradilišta trenutno imaju ugovoreno oko sedamdesetak brodova vrijednosti 1,6 milijardi američkih dolara. U analizi se ističe i značaj brodogradnje kao značajnog faktora ravnoteže vanjskotrgovinske bilance Hrvatske. Napominje se da bi drastične mjere poput zatvaranja brodogradilišta ozbiljno ugrozile tu bilancu, a time i kreditni rejting Hrvatske. No, iz Vlade je odaslana poruka brodogradilištima da će zatvoriti ona koje ne iskoriste šansu za opstanak i postizanje pozitivnog poslovanje, pruženu novim mjerama sanacije. (Hina) nz db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙