ZAGREB, 22. kolovoza (Hina) - Hrvatska Vlada danas je usvojila mjere za brodogradnju kojima na sebe u ovom i idućem razdoblju preuzima obveze od 2,8 milijardi kuna.
ZAGREB, 22. kolovoza (Hina) - Hrvatska Vlada danas je usvojila
mjere za brodogradnju kojima na sebe u ovom i idućem razdoblju
preuzima obveze od 2,8 milijardi kuna.#L#
Najveći dio tih obveza, oko 90 posto, odnosi se na dva
brodogradilišta - 1,75 milijardi kuna na Brodosplit, te 803
milijuna na riječki "3. maj".
Članovi Vlade u opširnoj su raspravi podsjetili da je to još jedna
od sanacija brodogradnje, te poručili da je riječ o zadnjim takvim
mjerama.
Ministar financija Mato Crkvenac rekao je kako je riječ o petoj fazi
sanacije brodogradnje, koja je u posljednjih deset godina stajala 9
do 10 milijardi kuna.
"Ovo danas doista je zadnji korak", kazao je Crkvenac, a
potpredsjednik Goran Granić poručio: "Pružimo šansu, ali budimo
dosljedni - oni koji tu šansu ne iskoriste, na žalost, morat će
staviti ključ u bravu".
Ministar obnove Radimir Čačić smatra da kod nekih brodogradilišta,
koja su se pokazala nesposobna, ni današnje mjere nisu završna
točka.
Sumnju i strah, da će se i s današnjim mjerama uspjeti spasiti
riječko i splitsko brodogradilište, izrazio je i potpredsjednik
Slavko Linić. Za loše poslovanje i gubitke optužio je njihove
uprave. Ni danas, nakon 12 godina nemamo uprave koje razumiju što je
tržišno ponašanje, tržišna ekonomija, već bi htjeli
socijalističku, rekao je.
Linić je upozorio i na probleme kašnjenja izgradnje brodova, na
veliki broj činovnika, na činjenicu da je prosječna plaća u
brodogradnji veća od državnoga prosjeka.
Ministar gospodarstva Ljubo Jurčić poručio je da su danas utvrđenim
mjerama neuspješnim brodogradilištima dana četiri mjeseca kao još
jedna šansa.
Uz financijske mjere Vlada je donijela i niz organizacijskih mjera.
Tako su uprave i nadzorni odbori Brodosplita i "3. maja" zaduženi da
do kraja studenoga izrade plan restrukturiranja i racionalizacije
poslovanja u kojima trebaju predvidjeti 20 do 30 posto smanjenja
broja zaposlenih i troškova režijskoga osoblja.
To uključuje izmjene kolektivnih ugovora, a ako se dogovori o tome u
ta dva brodogradilišta ne postignu do kraja godine, ona neće moći
računati na financijsku potporu, utvrđuje Vlada.
Mjerama je, uz ostalo, predviđeno, da se do konca rujna ispita
opravdanost spajanja riječkoga "3. maja" i Brodogradilišta
Kraljevica, kao i Brodotrogira i Brodosplita, te da u idućoj godini
krene priprema za privatizaciju pulskog Uljanika i to prodajom
dionica radnicima i članovima uprave.
(Hina) nb sšh