MINISTARSTVO GOSPODARSTVA SA 7,64 MILIJUNA KUNA PODUPIRE IZVOZ MINISTARSTVO GOSPODARSTVA SA 7,64 MILIJUNA KUNA PODUPIRE IZVOZ Jedan od posljednjih poteza ministra gospodarstva u ostavci Hrvoja Vojkovića bilo je donošenje "Programa
mjera i aktivnosti Ministarstva gospodarstva namijenjenih potpori izvoza", za čiju je provedbu u ovoj godini u proračunu predviđeno oko 7,64 milijuna kuna. Program sadrži četiri konkretne mjere u operacionalizaciji ciljeva potpore - od stvaranja baze podataka o uvjetima poslovanja na pojedinim stranim tržištima, financijske i druge potpore izvoznicima pri izlasku na inozemna tržišta, posebne potpore za izlazak na nedovoljno istražena ili nova tržišta, do sufinanciranja kamata pri izvozu. Najveći dio proračunom osiguranih sredstava - 4,64 milijuna kuna, namijenjen je financiranju izvoza s posebnim naglaskom na dovođenje hrvatskih trgovačkih društava u izravne kontakte s potencijalnim inozemnim partnerima. Ta mjera predviđa nekoliko provedbenih aktivnost - organizirane grupne posjete hrvatskih tvrtki inozemnim potencijalnim poslovnim partnerima, sudjelovanje na sajmovima i izložbama, organizaciju seminara i prezentacija o mogućnostima hrvatskog izvoza te konačno stručnu potporu tvrtkama koje prvi put kreću u izvoz.
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA SA 7,64 MILIJUNA KUNA PODUPIRE IZVOZ
Jedan od posljednjih poteza ministra gospodarstva u ostavci Hrvoja
Vojkovića bilo je donošenje "Programa mjera i aktivnosti
Ministarstva gospodarstva namijenjenih potpori izvoza", za čiju je
provedbu u ovoj godini u proračunu predviđeno oko 7,64 milijuna
kuna.
Program sadrži četiri konkretne mjere u operacionalizaciji ciljeva
potpore - od stvaranja baze podataka o uvjetima poslovanja na
pojedinim stranim tržištima, financijske i druge potpore
izvoznicima pri izlasku na inozemna tržišta, posebne potpore za
izlazak na nedovoljno istražena ili nova tržišta, do
sufinanciranja kamata pri izvozu.
Najveći dio proračunom osiguranih sredstava - 4,64 milijuna kuna,
namijenjen je financiranju izvoza s posebnim naglaskom na
dovođenje hrvatskih trgovačkih društava u izravne kontakte s
potencijalnim inozemnim partnerima.
Ta mjera predviđa nekoliko provedbenih aktivnost - organizirane
grupne posjete hrvatskih tvrtki inozemnim potencijalnim poslovnim
partnerima, sudjelovanje na sajmovima i izložbama, organizaciju
seminara i prezentacija o mogućnostima hrvatskog izvoza te konačno
stručnu potporu tvrtkama koje prvi put kreću u izvoz.
Preostala tri milijuna kuna proračunom predviđenih sredstava
namijenjeno je sufinanciranju kamata pri izvozu kapitalnih dobara,
izvođenju investicijskih i infrastrukturnih radova u inozemstvu i
drugim oblicima izvoza usluga u slučaju kreditiranja inozemnih
kupaca na temelju srednjoročnih kreditnih linija.
Ta će se sredstva odobravati na zahtjev izvoznika, no predviđena je
i mogućnost da se potpore unaprijed određuju prema zemljama -
potencijalnim izvoznim tržištima, i to u suradnji sa Hrvatskog
gospodarskom komorom (HGK), Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak
(HBOR) te ministarstvima vanjskih poslova i financija.
Za dobivanje sredstava po ovoj točki Programa potrebno je, među
ostalim, da najmanje 60 posto izvoznih proizvoda ili vrijednosti
usluga bude hrvatskog podrijetla, da izvozni posao prati HBOR te da
izvoz nije usmjeren na zemlje Europske unije ili EFTA-e, osim ako se
radi o brodogradnji ili vojnoj industriji.
Za preostale dvije mjere iz Programa proračunom nisu predviđena
nikakva sredstva, a za njihovu provedbu "sredstva će se osigurati
iz redovitih sredstava Ministarstva gospodarstva predviđenih za
pokriće materijalnih troškova".
Tim će se sredstvima izraditi besplatne Internet stranice, koje će
sadržavati informacije o kretanjima na svjetskim tržištima, o
kanalima distribucije, investicijskoj klimi, stranom
zakonodavstvu, o raspisanim tenderima međunarodnih financijskih
institucija i sl. Također, predviđeno je izdavanje raznih
publikacija, biltena, organiziranje seminara, radionica,
prezentacija, izrada studija izvedivosti (feasibility studies) i
sl. To se posebno odnosi na projekte unaprjeđivanja aktivnosti na
tržištima regije ili novim, izvaneuropskim tržištima.