AT-VA-PL-KOMENTARI-Vjerske zajednice au 19.VIII.-pr-papa AUSTRIJADIE PRESSE20. VIII. 2002.Krug se zatvara"98. pastoralno putovanje pape Ivana Pavla II. koji se u ponedjeljak vratio u Rim, bilo je svojevrsna priredba.Posjet grobu
roditelja i ograničavanje rute putovanja na Krakov, nekadašnji grad njegove službe, dali su dojam da se radi o privatnom oproštajnom posjetu boležljivog Pontifexa Maximusa. Službena su opovrgavanja, kao i uvijek u takvim slučajevima, služila pojačanju tog dojma.Krug se dakle zatvorio: 1979., za svojeg prvog pastoralnog posjeta domovini, uz odobravanja stotina tisuća započeo je svoju karijeru svjetskog političara koji je bitno pridonosio propasti 'carstva zla'. Godine 2002. slavilo ga je više od dva milijuna ljudi koji njemu zahvaljuju svoju slobodu. Činjenicu da se i u toj slobodi i u njihovom pretjerivanju krije 'tajna zla', mnogi oduševljeni na misi nisu shvatili, i to ne samo akustički.Taj je Papa od početka bio medijski papa, 'veliki komunikator'. medije je koristio kao oruđe svoje objave: kombinacija putovanja i medijske nazočnosti dopuštala mu je da zorno predoči svenazočnost
AUSTRIJA
DIE PRESSE
20. VIII. 2002.
Krug se zatvara
"98. pastoralno putovanje pape Ivana Pavla II. koji se u
ponedjeljak vratio u Rim, bilo je svojevrsna priredba.
Posjet grobu roditelja i ograničavanje rute putovanja na Krakov,
nekadašnji grad njegove službe, dali su dojam da se radi o privatnom
oproštajnom posjetu boležljivog Pontifexa Maximusa. Službena su
opovrgavanja, kao i uvijek u takvim slučajevima, služila pojačanju
tog dojma.
Krug se dakle zatvorio: 1979., za svojeg prvog pastoralnog posjeta
domovini, uz odobravanja stotina tisuća započeo je svoju karijeru
svjetskog političara koji je bitno pridonosio propasti 'carstva
zla'. Godine 2002. slavilo ga je više od dva milijuna ljudi koji
njemu zahvaljuju svoju slobodu. Činjenicu da se i u toj slobodi i u
njihovom pretjerivanju krije 'tajna zla', mnogi oduševljeni na
misi nisu shvatili, i to ne samo akustički.
Taj je Papa od početka bio medijski papa, 'veliki komunikator'.
medije je koristio kao oruđe svoje objave: kombinacija putovanja i
medijske nazočnosti dopuštala mu je da zorno predoči svenazočnost
svoje poruke. I u tom pogledu sada se jedan krug zatvara: medijska
svenazočnost podupirala je njegovu političku borbu protiv
komunizma, umnogostručila je teške kritike njegovog čvrstog režima
u unutarnjim crkvenim pitanjima i omogućila mu neku vrstu
'comebacka' patničkog Sluge Božjeg čija ga karizma - unatoč svoj
institucionalnoj krutosti - nosi kroz svjetski eter kao digitalnog
sveca naših dana.
Sada, na kraju, mediji, čini se, traže svoje pravo, sve više od
njega čine predmet vjerskog folklora. Slika ima na gomile, više
nema ravnoteže između poruke i javno izložene patnje. Tjeskobno
pitanje koje nam nameću današnje slike više ne glasi: Što on misli?,
nego: Kada će umrijeti?", zaključuje Michael Fleischhacker.