RIJEKA, 16. kolovoza (Hina) - Povjereništvo Sindikata metalaca Hrvatske (SMH) izvijestilo je danas radnike brodogradilišta 3. maja da će se sindikalne akcije radi isplata srpanjskih plaća poduzimati bude li isplata srpanjskih plaća
kasnila duže od 25 dana.
RIJEKA, 16. kolovoza (Hina) - Povjereništvo Sindikata metalaca
Hrvatske (SMH) izvijestilo je danas radnike brodogradilišta 3.
maja da će se sindikalne akcije radi isplata srpanjskih plaća
poduzimati bude li isplata srpanjskih plaća kasnila duže od 25
dana.#L#
Plaće za oko 2800 radnika brodogradilišta trebale su biti isplaćene
12. kolovoza. Kolektivnim je ugovorom određeno da se sindikalne
akcije, uključujući i obustavu rada, mogu poduzimati 25 dana od
uobičajenog datuma isplate.
Povjerenik SMH u 3. maju Franjo Lovreković kazao je da će se taj
sindikat pridržavati odredaba kolektivnog ugovora i Zakona o radu.
Po njegovim riječima, u ponedjeljak će se sastati Radničko vijeće
te tvrtke koje će potpredsjedniku Vlade i predsjedniku Nadzornog
odbora Hrvatskog fonda za privatizaciju Slavku Liniću, uputiti
zamolbu za pomoć.
"Osim pomoći Vlade ne vidimo drugog načina na koji bi se mogao
prikupiti novac za isplatu plaća", kazao je Lovreković.
Isplate plaća kasnile su i prošlih mjeseci. Svibanjske i lipanjske
plaće isplaćene su nakon što je sindikat najavio obustavu rada.
Vlada je potom odobrila da se novac naplaćen od naručitelja
isporučenoga broda umjesto za vraćanje zajmova utroši za isplatu
lipanjskih plaća, odnosno odobrila odgodu podmirenja zajma do
sljedeće naplate radova.
Nekoliko zajmova, za potrebe izgradnje dvaju brodova, 3. maj je, uz
državna jamstva, podigao kod Deutsche Bank. Obroci tog zajma,
doznaje se u Upravi brodogradilišta, uredno se otplaćuju.
Za isplatu mjesečnih plaća Uprava brodogradilišta treba osigurati
oko 15 milijuna kuna. K tome, kooperantima koji zapošljavaju oko
1200 radnika 3. maj duguje oko 10 milijuna kuna.
Ukupni gubici 3. maja veći su od 350 milijuna kuna. Pri izgradnji
svakoga broda, uglavnom tankera vrijednih od 25 do 30 milijuna
dolara, nastaju gubici od oko 7 milijuna dolara. Zbog pada
vrijednosti dolara u kojima se ugovaraju svi poslovi
brodogradilište ostvaruje oko 3 milijuna dolara gubitaka po
isporučenoj novogradnji.
Zbog kašnjenja dvaju posljednjih isporuka ugovorena cijena
izgradnje umanjena je za 3 milijuna dolara po brodu, kazao je
Lovreković.
Ove je godine 3. maj isporučio tri broda, a do kraja godine planira
se završetak izgradnje još jednoga.
U SMH smatraju da je sanacija tog brodogradilišta koje je okončana
početkom 2001. bila nepotpuna. Ove godine nije ugovorena gradnja
niti jednoga broda, a državne subvencije trebale bi, ako se gradnja
ugovori po sadašnjim tržišnim cijenama iznositi i do 30 posto od
ukupne vrijednosti broda, kazao je Lovreković.
(Hina) hšup db