ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - Predsjednik Hrvatskog sabora Zlatko Tomčić ocijenio je danas kako je aktualni obrazovni sustav u Hrvatskoj nedovoljno elastičan i ne prati potrebe suvremenog društva.
ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - Predsjednik Hrvatskog sabora Zlatko
Tomčić ocijenio je danas kako je aktualni obrazovni sustav u
Hrvatskoj nedovoljno elastičan i ne prati potrebe suvremenog
društva.#L#
"Ovom prilikom pozivam na energične i sustavne promjene u podizanju
kvalitete postojećeg sustava obrazovanja", rekao je Tomčić na
dvodnevnoj Međunarodnoj konferenciji o obrazovanju koja je danas
počela u Muzeju Mimara u Zagrebu.
Konferencija je prilika za razmjenu iskustava i uzajamni proces
učenja kako bi se uspostavili standardi kojima će obrazovni sustav
u Hrvatskoj odgovoriti na izazove budućeg razvoja zemlje i
intergracijskih procesa, rekao je Tomčić.
Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar ustvrdio je kako je
kvalitetno obrazovanje ključni pojam i važna tema u procesima
stabilizacije i pridruživanja Europskoj uniji.
U dokumentu koji je pripremio Centar za suradnju sa zemljama
nečlanicama Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), u
okviru programa suradnje u provođenju Pakta za stabilnost, posebno
je upozoreno da je obrazovni sustav u Hrvatskoj krajnje
centraliziran. Postoji puno prepreka za provođenje
decentralizacije škola koje se odnose na financijsku samostalnost,
odabir kadrova i kvalitetu školstva, stoji u dokumentu koji je
predstavio Ian Whitman, dužnosnik OECD-a.
U preporukama OECD-a kaže se da bi Vlada trebala definirati viziju
obrazovanja temeljenu na jedinstvenom pristupu reformi što bi
trebalo omogućiti određivanje daljnjih ciljeva obrazovne
politike.
Koncepciju promjena hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava
predstavio je ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar, a
reformu sustava visokog obrazovanja i znanosti ministar znanosti i
tehnologije Hrvoje Kraljević.
Izvješće Vijeća Europe o odgoju za demokratsko građanstvo u
Hrvatskoj izložio je Gabriele Mazza, direktor za obrazovanje u
Vijeću Europe.
Konferencija okuplja 60 inozemnih stručnjaka i predstavnika
obrazovnih institucija iz 22 europske zemlje i SAD-a, te 160
hrvatskih stručnjaka.
(Hina) nk ln