ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Ministarstvo gospodarstva izvijestit će hrvatsku Vladu o slovenskom zahtjevu da se prijevoz i provoz nafte i naftnih derivata omogući i preko graničnog prijelaza Rupa, te preko Pasjaka, a na Vladi je da
odluči o tom zahtjevu, izjavila je pomoćnica ministra gospodarstva Olgica Spevec nakon današnjeg, trećeg sastanka stručnih radnih skupina dviju zemalja o problemu tranzita nafte.
ZAGREB, 8. svibnja (Hina) - Ministarstvo gospodarstva izvijestit
će hrvatsku Vladu o slovenskom zahtjevu da se prijevoz i provoz
nafte i naftnih derivata omogući i preko graničnog prijelaza Rupa,
te preko Pasjaka, a na Vladi je da odluči o tom zahtjevu, izjavila je
pomoćnica ministra gospodarstva Olgica Spevec nakon današnjeg,
trećeg sastanka stručnih radnih skupina dviju zemalja o problemu
tranzita nafte. #L#
Slovenska strana predlaže da se za tranzit nafte i naftnih derivata
otvori koridor Rijeka - granični prijelaz Rupa, te koridor preko
Pasjaka i očekuje da hrvatska Vlada o tome raspravlja i što prije
izvijesti slovensku stranu, istaknula je državna podtajnica
slovenskog Ministarstva okoliša i prostora Olga Marinko.
Unatoč i današnjim razgovorima, koje Spevec ocjenjuje dobrim
znakom i korakom u pravom smjeru, problem tranzita naftnih derivata
naći će se idući tjedan (13. i 14. svibnja) na dnevnom redu tijela
Ugovora o energetskoj povelji u Bruxellesu. Slovenija ne namjerava
povući taj zahtjev dok se problem ne riješi, a u slučaju potrebe
spremna je i na daljnje korake, kazala je Marinko.
Spevec je ponovila kako misli da i dalje probleme oko provoza nafte
treba rješavati bilateralnim putem, kao što je to preporučeno i
nakon rasprave na Vijeću za trgovinu robom WTO-a.
Danas se razgovaralo i o nekim drugim spornim pitanjima, a Spevec
pritom ocjenjuje da je došlo i do određenih zabuna vezano za
policijsku pratnju cisterni s naftom, uzimanja uzoraka robe u
tranzitu. Hrvatska ni u jednom trenutku nije zatražila od
prijevoznika u tranzitu uzimanje uzoraka, jer se cisterne važu,
kazala je. Istaknula je i da se u tranzitu vozi bez policijske
pratnje, a izuzetak je jedino koridor od Karlovca do prijelaza
Izačići (s BiH), jer taj koridor prolazi Nacionalnim parkom
Plitvice.
Na upit da li slovenska strana, ako se prihvate prijelazi Rupa i
Pasjak, prihvaća i koridore, Marinko je odgovorila kako slovenska
strana razumije potez o koridorima. No, dodaje da sadašnja rješenja
za slovenske prijevoznike znače da umjesto 30 kilometara od Rijeke
do Rupa, moraju voziti i 300 kilometara od Rijeke pa na prijelaz
Bregana i dalje.
Spevec pak ističe da je kod koridora bitna suradnja dviju zemalja,
pogotovo u planiranju cestovne infrastrukture. Jer pravac (preko
Rupa) koji se postavio ključnim takav je i za hrvatsku stranu, koja
bi željela i gradnju autoceste na tom pravcu. Ako je slovenska
strana zainteresirana za korištenje određenih pravaca preko
Hrvatske, moraju biti zainteresirani i da se sa slovenske strane te
ceste tako tretiraju, a ne da autocesta završava na jednoj granici,
kazala je Spevec.
Hrvatska je početkom godine izmjenama Pravilnika o prijevozu
opasnih tvari ograničila mogućnosti provoza opasnih tvari, među
njima i nafte i naftnih derivata, propisala granične prijelaze i
koridore za njihov prijevoz i provoz. Te su mjere izazvale reakcije
susjednih zemalja, posebice Slovenije, te BiH s kojom je problem
riješen dopuštanjem tranzita, pod posebnim uvjetima, preko
prijelaza Izačić.
Sredinom ožujka objavljena je i Odluka o određivanju cesta za
prijevoz opasnih tvari kojom je, uz ostalo, prijelaz Rupa dopušten
za provoz opasnih tvari osim nafte i benzina.
(Hina) bn ds