ZAGREB, 15. travnja (Hina) - Dobit naftne kompanije Ina u poslovnoj 2001., po sadašnjim procjenama, iznosit će oko 100 milijuna američkih dolara, istaknuo je predsjednik Inine Uprave Tomislav Dragičević.
ZAGREB, 15. travnja (Hina) - Dobit naftne kompanije Ina u poslovnoj
2001., po sadašnjim procjenama, iznosit će oko 100 milijuna
američkih dolara, istaknuo je predsjednik Inine Uprave Tomislav
Dragičević.#L#
Naglasivši da je Ina izašla iz teške financijske situacije, da je i
pravno i organizacijski stabilizirana tvrtka te da kao takva sada
može tražiti strateškoga partnera, Dragičević je na današnjoj
svečanosti proglašenja pobjednika natjecanja u sklopu internog
projekta MATCH-01, kazao i da će se prava tržišna vrijednost Ine
znati kada tvrtka "dođe na burzu".
Napomenuo je pritom da je tržišna vrijednost mađarske naftne
kompanije MOL od 1,8 do 2 milijarde dolara, a austrijskog OMV-a oko
2,8 milijardi dolara. Dragičević drži da će se hrvatska Vlada
odlučiti za onog strateškog partnera koji će podupirati tehnološki
razvoj tvrtke i da bi to trebao biti jedan od najvažnijih kriterija
prilikom odlučivanja o prodaji INA-e, pa tek onda ponuđena cijena.
Podsjetio je da bi najviše sedam posto dionica tvrtke pripalo
bivšim zaposlenicima i to samo Ina grupe, 11 posto dionica išlo bi
bivšim vlasnicima, a do 15 posto ukupnog broja dionica bilo bi
ponuđeno na burzi.
O budućim planovima kompanije Dragičević je rekao da će Ina ulagati
u modernizaciju rafinerija, benzinskih pumpi i ostalih osnovnih
djelatnosti Ine, kao i u razvoj plinskih polja. Tvrtka vidi šansu i
u širenju na strana tržišta, a najviše u Bosnu i Hercegovinu, gdje
je prodaja u posljednje vrijeme porasla 100 posto.
INA je zainteresirana za moguću privatizaciju srbijanske naftne
tvrtke Jugopetrol, kako bi postala glavni opskrbljivač u Srbiji i
sačuvala tržište u Crnoj Gori.
Na najave iz BiH kako će se zabraniti uvoz nafte s visokom postotkom
sumpora, iz Ine kratko komentiraju da će zadovoljiti svemu što bude
traženo tim propisima.
Inače, prvu nagradu u natjecanju kojeg je osmislila Ina radi
motiviranja djelatnika za uključivanje u rješavanje poslovnih
izazova i rješenja, koja se potom uključuju u poslovanje tvrtke,
osvojio je tim AFD 092101 za prijedlog razvojne organizacije Ine.
Druga je nagrada pripala timu "Primavera" za novi promotivni slogan
Ine, a treću timu "Sid" za unapređenje matičnog sustava plaća.
Pobjednici natjecanja MATCH-01 dobili su kao nagrade turistička
putovanja.
(Hina) nz db