PARIZ, 8. siječnja (Hina/AFP) - Oko 80 posto smrtnih slučajeva putnika na prednjim sjedalima vozila moglo bi se izbjeći kad bi i putnici koji u vozilu sjede na stražnjim sjedalima koristili sigurnosne pojaseve, piše britanski časopis
"The Lancet".
PARIZ, 8. siječnja (Hina/AFP) - Oko 80 posto smrtnih slučajeva
putnika na prednjim sjedalima vozila moglo bi se izbjeći kad bi i
putnici koji u vozilu sjede na stražnjim sjedalima koristili
sigurnosne pojaseve, piše britanski časopis "The Lancet". #L#
Putnici na stražnjim sjedalima koji nisu vezani u slučaju sudara
tijelom snažno udaraju u prednja sjedala.
Skupina znanstvenika pod vodstvom Masaa Ichikawe sa sveučilišta u
Tokiju provela je istraživanje na temelju statističkih podataka o
103.590 prometnih nesreća koje su se dogodile u Japanu razdoblju od
1995. do 1999. , a u kojima su najmanje dvije osobe sjedile na
stražnjem sjedalu. U tim je nesrećama poginulo 211 vozača i 173
suvozača, a teško je ozlijeđeno 1.557 vozača i 1.185 suvozača.
U većini zemalja obvezno je korištenje sigurnosnog pojasa samo za
vozače i suvozače. U nekim državama i putnici na stražnjim
sjedalima moraju biti vezani zbog vlastite sigurnosti, a japanski
znanstvenici željeli su utvrditi povećava li se opasnost za vozače
i suvozače u slučaju nezgode ako putnici na stražnjim sjedalima ne
koriste sigurnosne pojaseve.
"Opasnost od smrti u slučaju nesreće za vozača i suvozača koji su
propisno vezani sigurnosnim pojasom oko pet puta je veća ako
putnici na stražnjim sjedalima nisu vezani", kažu voditelji
istraživanja.
(Hina) rug dgk