WASHINGTON/NEW YORK, 4. prosinca (Hina) - Hrvatska se u četvrtak u New Yorku predstavila kao jedna od najboljih turističkih destinacija na Sredozemlju s ciljem da povrati dio Amerikanaca koji su prije rata posjećivali Hrvatsku, i sada
se sve više vraćaju.
WASHINGTON/NEW YORK, 4. prosinca (Hina) - Hrvatska se u četvrtak u
New Yorku predstavila kao jedna od najboljih turističkih
destinacija na Sredozemlju s ciljem da povrati dio Amerikanaca koji
su prije rata posjećivali Hrvatsku, i sada se sve više vraćaju.#L#
European Travel Commission, čije su članice 33 europske zemlje među
kojima i Hrvatska, organizirala je u četvrtak u New Yorku
promidžbeno predstavljanje američkim medijima.
Susretu je nazočilo 125 novinara iz poznatih američkih medija
uglavnom specijaliziranih za turizam.
"Hrvatskoj ide sjajno", rekla je u razgovoru za Hinu predstavnica
Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u New Yorku, Nena Komarica. "Do
sada se 60 novinara interesiralo za Hrvatsku i očekujemo da će nakon
ovoga skupa objaviti članke o Hrvatskoj što će biti izvanredna
promocija naše zemlje kao turističke destinacije".
HTZ će za tridesetak novinara na proljeće sljedeće godine
organizirati putovanje u Hrvatsku kako bi se na licu mjesta mogli
upoznati s turističkim prednostima zemlje.
Interes je bio toliki da je promidžbene materijale dijelila i
hrvatska ministrica Pave Župan Rusković koja boravi u posjetu
Sjedinjenim Državama kako bi potaknula povratak američkih turista
u Hrvatsku.
Najbolje predratne turističke godine 1990. u Hrvatsku je putovalo
oko 250.000 Amerikanaca. Agresija na Hrvatsku i ratovi na Balkanu
odvratili su Amerikance od Hrvatske koja se sada bori da ih ponovno
pridobije.
"Naš cilj je vratiti dio predratne brojke i promovirati Hrvatsku
kao sigurnu zemlju i jednu od najboljih destinacija na Mediteranu",
rekla je Komarica.
Napori HTZ-a su se već uvelike isplatili s 76.000 američkih turista
koji će do kraja godine boraviti u Hrvatskoj ostvarivši 190.000
noćenja. Hrvatska je jedina sredozemna zemlja koja bilježi
povećanje od 8 posto dolazaka američkih turista, dok druge zemlje
poput Italije i Španjolske bilježe značajan pad.
Hrvatska, međutim, želi znatno veći dio od 13 milijuna Amerikanaca
koji godišnje putuju u Europu.
U ovoj sezoni Hrvatska je postigla značajne uspjehe na američkom
tržištu.
Američki magazin za visokoplatežnu klijentelu Travel and Leisure
proglasio je Hrvatsku u rujnu za najpopularniju destinaciju
Europe. Conde Nast Magazine i Successful Meeting Magazine uvrstio
je Hrvatsku u 10 najzanimljivijih destinacija novoga milenija, a
časopis za organizaciju poslovnih konferencija Meeting and
Incentive izabrao je Zagreb među 10 svjetskih gradova najboljih za
konferencije.
Među promidžbene uspjehe Hrvatske ubraja se i snimka o Dubrovniku
na kanalu WCBS 2, emisija o Jadranu na E-Entertainment kanalu te
spotovi o Hrvatskoj koje je na WCBS-u vidjelo 5,8 milijuna
američkih kućanstava.
Niz najutjecajnijih američkih listova poput The New York Timesa,
The Washington Posta i Los Angeles Timesa besplatno je objavilo
članke o Hrvatskoj čija je ukupna procijenjena vrijednost oko
5.200.000 dolara.
Buking za sljedeću godinu ide odlično, kazala je Komarica. Samo dva
nova jaka turoperatora Grand Circle i Vantage Travel Deluxe, koji
su ove godine uključeni na popis od 40 američkih turoperatora koji
nude Hrvatsku, do sada je zabilježilo oko 9.000 predbilježbi.
(Hina) sl rb