ZAGREB, 28. studenoga (Hina) - Trenutna kvaliteta i cijena hrvatskih hotelskih usluga su uravnotežene i zadovoljavajuće s obzirom na korist gostiju, a svako daljnje podizanje cijena iznad 2 do 3 posto i bez ulaganja u kvalitetu usluga
značit će smanjenje konkurentnosti hrvatskog hotelijerstva i turizma općenito na međunarodnom tržištu.
ZAGREB, 28. studenoga (Hina) - Trenutna kvaliteta i cijena
hrvatskih hotelskih usluga su uravnotežene i zadovoljavajuće s
obzirom na korist gostiju, a svako daljnje podizanje cijena iznad 2
do 3 posto i bez ulaganja u kvalitetu usluga značit će smanjenje
konkurentnosti hrvatskog hotelijerstva i turizma općenito na
međunarodnom tržištu.#L#
Ocjena je to novoizabranog predsjednika Hrvatske udruge hotelijera
i restoratera (HUH) Franca Palme (predsjednik Uprave porečkog
Rivijera Holdinga), izrečena u sklopu današnjeg radnog dijela
sinoć otvorenog VII. kongresa te udruge u zagrebačkom Hotelu
Sheraton.
Glavna tema kongresa je "Kvaliteta i cijena hotelskih usluga", u
okviru koje su 200-ak okupljenih hotelijera raspravljali i o
konkurentskim prednostima hrvatskog turizma.
Palma je kazao da su odnos kvalitete i cijena hotelskih usluga u
Hrvatskoj zadovoljavajući i u odnosu na mediteranske zemlje, te da
je cilj hrvatskog hotelijerstva podići cijene sa sadašnjih
prosječnih 35 na 50 eura za polupansion. No, to će, kaže,
zahtijevati dodatne investicije u obnovu i opremanje objekata, u
kadrove i kreiranje novih proizvoda. Procjenjuje i da će za takav
"skok" sa sadašnje pozicije trebati pet do deset godina, pri čemu
dodaje da je zbog prilagođavanja trendovima održanje i povećanje
kvalitete u hotelijerstvu i turizmu kontinuirani proces koji nema
vremensko ograničenje.
U vezi toga Palma naglašava i neravnopravnu borbu hrvatskih
hotelijera sa onima iz konkurentskih zemalja, koji sa sličnim
cijenama i ponudom više zarađuju jer imaju nižu stopu PDV-a, u
prosjeku 6 do 7 posto.
Za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma kaže da su uz
reduciranu stopu PDV-a potrebne i druge "povoljnije" državne mjere
(vezane za kamatne stope, tečaj, zakonske okvire i drugo), kao i
bolja organiziranost hrvatske poljoprivredne i druge proizvodnje.
Naglašava i da su hrvatski proizvodi, posebno hrana, kvalitetni i
potrebni hotelijerstvu, ali da su cijenom nabave još uvijek
previsoke.
Dragan Magaš sa opatijskog Fakulteta za turistički i hotelski
menadžment naglasio je pak da je za postizanje veće konkurentnosti
potrebna veća suradnja hotelijera i drugih turističkih tvrtki sa
svima ostalima uključenim u turizam, od državnih institucija do
lokalnih uprava u turističkim mjestima. Jedino svi zajedno mogu
razviti turistički proizvod koji će kvalitetom i cijenom
zadovoljiti goste, što je i najvažniji zadatak turizma.
Ovogodišnji kongres HUH-a održava se pod pokroviteljstvom
hrvatskog predsjednika Stjepana Mesića i Ministarstva turizma, a
završava večeras tradicionalnim Balom hotelijera u Hotelu
Sheraton.
(Hina) tam ds