ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Organizacijom 930 kongresa, poslovnih skupova, nagradnih i poticajnih putovanja, Hrvatska je ove godine postigla 10 posto bolje rezultate nego lani, a takav se trend može očekivati i idućih godina,
rečeno je danas na seminaru u Zagrebu.
ZAGREB, 25. studenoga (Hina) - Organizacijom 930 kongresa,
poslovnih skupova, nagradnih i poticajnih putovanja, Hrvatska je
ove godine postigla 10 posto bolje rezultate nego lani, a takav se
trend može očekivati i idućih godina, rečeno je danas na seminaru u
Zagrebu.#L#
Obzirom na porast zanimanja za održavanjem kongresa u Hrvatskoj,
posebno iz europskih zemalja iz kojih dolazi 80 posto poslovnih
gostiju, Hrvatskoj je, najbolje u Zagrebu, hitno potreban najmanje
jedan veliki kongresni centar, kojega za sada nema. Poručio je to
hrvatskim turističkim djelatnicima, okupljenima u Zagrebu na
seminaru "Globalni trendovi kongresne i insentiv djelatnosti na
međunarodnom tržištu", jedan od vodećih svjetskih stručnjaka s tog
područja Paul Flackett.
Seminar je organizirao Hrvatski kongresni i insentiv ured (koji
djeluje pri Hrvatskoj turističkoj zajednici-HTZ). Direktor Ureda
Nikola Račić, predstavljajući Flacketta, kazao da je to osoba koja
svakodnevno kontaktira sa više od 10.000 izvršnih direktora
najjačih svjetskih korporacija te da je između ostaloga bio i
direktor najznačajnije Svjetske kongresne burze IMEX u
Frankfurtu.
Iznoseći podatke o svjetskoj kongresnoj industriji za prošlu
godinu, Flackett je kazao da je u svijetu održano 1,5 posto više
kongresa nego 2001., kao i da su sve svjetske regije (od SAD-a,
Afrike, Azije, Europe do Australije) zabilježile povećanja u tom
segmentu. Naglasio je i da među svjetskim državama u tome prednjače
SAD, Francuska, Velika Britanija te Njemačka i Italija, dok su među
gradovima vodeći Pariz, Bruxelles, London, Beč i Singapur.
Zagreb je među europskim gradovima na 75. mjestu, što je, kako
ocjenjuje Flackett, obzirom na njegove trenutne kapacitete, "vrlo
perspektivan" rezultat.
Posebno se osvrnuo i na porast u segmentu insentiv putovanja
(nagradna i poticajna putovanja), koja posredstvom agencija
organiziraju tvrtke za svoje zaposlenike i klijente s ciljem
poboljšanja prodaje svojih proizvoda i općenito postizanja boljih
poslovnih rezultata. Podaci, kaže Flackett, pokazuju da takve
tvrtke ostvaruju i do 10 posto veću zaradu od onih koji takva
putovanja ne organiziraju, a najčešći "korisnici" insentiv
putovanja su osiguravajuće, informatičke, medicinske,
prehrambene i financijske tvrtke.
Najčešće se putuje na sajmove i druge stručne izložbe, za koje
Flackett napominje da bilježe najveći porast posjeta u segmentu
insentiv putovanja.
Za Hrvatsku je pak dodao da se organizacijom 43 velika kongresa
međunarodnih organizacija u 2002. svrstala među perspektivnija
svjetska kongresna tržišta, među kojima su još i Južna Afrika,
Australija, Kuba, Island, Peru i Fiji.
(Hina) tam db