ZAGREB, 2. studenoga (Hina) - Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač" ocijenilo je u današnjem priopćenju da je "netko" omogućio Hrvatskom Telekomu (HT) da telefonsku pretplatu jednostavno preimenuje u mjesečnu naknadu za pristup
mreži, čime je "sramotno izigrana srpanjska odluka Ustavnog suda".
ZAGREB, 2. studenoga (Hina) - Društvo za zaštitu potrošača
"Potrošač" ocijenilo je u današnjem priopćenju da je "netko"
omogućio Hrvatskom Telekomu (HT) da telefonsku pretplatu
jednostavno preimenuje u mjesečnu naknadu za pristup mreži, čime je
"sramotno izigrana srpanjska odluka Ustavnog suda".#L#
Na tužbu "Potrošača" Ustavni je sud u srpnju ove godine ukinuo
telefonsku pretplatu, ali je primjenu odgodio do 31. listopada kako
bi ovlaštena tijela do tada to pitanje uredila u skladu s Ustavom i
Zakonom.
No, kako je krajem listopada rečeno u HT-u, korisnici fiksne
telefonske mreže plaćat će i nakon 31. listopada "pretplatu", to
jest, po novom Zakonu o telekomunikacijama, mjesečnu naknadu za
uslugu pristupa telekomunikacijskom sustavu.
Društvo "Potrošač" smatra da se time ponovno krši Ustav i Zakon o
zaštiti tržišnog natjecanja, a HT-u protupravno osigurava
povoljniji položaj na tržištu i "stjecanje ekstraprofita
utemeljenog na plaćanju nečega ni za što".
"Potrošač" pita tko je HT-u odobrio preimenovanje pretplate u
stalnu mjesečnu naknadu i tako mu omogućio "zaobilaženje odluke
Ustavnog suda", te jesu li HT i njegovi financijski interesi izvan
dosega hrvatskoga pravnog sustava.
U HT-u kažu da da će korisnici i dalje plaćati mjesečnu naknadu jer
je Pravilnik, čiji je dio odredbe o pretplati Ustavni sud ukinuo,
prestao vrijediti donošenjem Zakona o telekomunikacijama u
kolovozu ove godine, kojim je previđeno plaćanje naknade.
(Hina) mvr jn