ZAGREB, 26. ožujka (Hina) - Hrvatska mora u što kraćem vremenu uskladiti svoje zakonske propise na području prometa s onima u Europskoj uniji i reorganizirati prometni sustav temeljen na novim tehnologijama kako bi se što lakše mogla
uključiti u prometni sustav EU-a.
ZAGREB, 26. ožujka (Hina) - Hrvatska mora u što kraćem vremenu
uskladiti svoje zakonske propise na području prometa s onima u
Europskoj uniji i reorganizirati prometni sustav temeljen na novim
tehnologijama kako bi se što lakše mogla uključiti u prometni
sustav EU-a. #L#
Kazano je to danas na međunarodnom znanstveno-stručnom
savjetovanju "Znanost i razvitak prometa" na temu "Prometni
sustavi srednje Europe u svjetlu proširenja EU", održanom u sklopu
sajma "Zagreb Transport Show" koje su organizirali Fakultet
prometnih znanosti i Zagrebački velesajam u suradnji s Akademijom
tehničkih znanosti.
Predsjednik organizacijskog odbora savjetovanja Čedomir
Ivanković kazao je da su tu temu odabrali stoga jer je Hrvatska
predala zahtjev za uključivanje u EU, i predstoji joj zadatak da
prometni sustav prilagodi što brže propisima i standardima EU,
posebice glede signalizacije prometa, čak i prije ostalih
djelatnosti. U upravljanje prometnim sustavima treba unijeti nove
tehnologije i nove upravljačke sustave, smatra Ivanković.
Ističe da se posebno veliki posao prilagodbe očekuje kod
željeznice, budući da će se za manje od dvije godine liberalizirati
hrvatsko željezničko tržište i neće više biti monopola HŽ-a.
Ivanković smatra da će Hrvatskoj trebati oko tri godine za
prilagodbu hrvatske prometne infrastrukture prometnim propisima
EU, a što se tiče prometne signalizacije zadovoljili smo 90 posto EU
normi, rekao je.
Za savjetovanje je prijavljeno 56 referata iz Hrvatske i
inozemstva. U izlaganju o špediciji rečeno je da se nestajanjem
granica susjednih zemlja prema EU mijenja položaj špeditera koji od
klasičnih otpremnika moraju prerasti u operatere intermodalnog
transporta i stvaratelje logističkih usluga.
(Hina) nz ds