ZAGREB, 25. ožujka (Hina)- Po predloženom zakonu o zaštiti potrošača o kojem će hrvatska Vlada raspravljati u četvrtak računi za javne usluge (struja, plin voda, toplina telefon) temeljit će se na stvarnoj potrošnji, odnosno potrošnji
očitanoj na mjerilu.
ZAGREB, 25. ožujka (Hina)- Po predloženom zakonu o zaštiti
potrošača o kojem će hrvatska Vlada raspravljati u četvrtak računi
za javne usluge (struja, plin voda, toplina telefon) temeljit će se
na stvarnoj potrošnji, odnosno potrošnji očitanoj na mjerilu.#L#
Način mjerenja stvarno potrošene struje, plina, vode i topline
posebnim će propisom utvrditi Vlada.
Zakonom se predlaže propisati da se očitanje mjerila i izdavanje
računa ne može dodatno naplaćivati.
Tim bi se zakonom jamčilo osnivanje savjetovališta za zaštitu
potrošača, a javne gradske službe morale bi osnovati povjerenstva
za zaštitu potrošača u kojima bi bili i predstavnici udruga koje
štite potrošače.
Također se predlaže da od 1. siječnja 2005. građani imaju mogućnost
djelomične zabrane odlaznih telefonskih poziva.
Davatelj telekomunikacijskih usluga morao bi građanima besplatno
omogućiti da 'zatvore' pozive određenih telefonskih brojeva na
određeno ili neodređeno vrijeme.
Dobiju li predložena rješenja, potporu Vlade i Sabora, davatelj
telekomunikacijskih usluga bio bi obvezan i besplatno objasniti
građaninu točnost njegovog telefonskog računa kada se građanin na
njega požali.
Spomenuti zakonski prijedlog temelji se na načelima kakva vrijede u
zaštiti europskih potrošača te propisuje da javna usluga dakle
struja, plin, voda, telefon, prijevoz mora biti dostupna svim
građanima uključujući i one sa slabijim prihodima.
Izostanak socijalne prihvatljivosti bio bi razlog za gubitak
koncesije, navodi se u obrazloženju predloženog zakona.
(Hina) um sšh