LONDON, 23. ožujka (Hina/AFP) - Strah određuje način kupnje europskih potrošača koji troše milijardu eura na godinu kako bi ga svladali, kaže se u novome istraživanju koje je objavila britanska agencija za istraživanje tržišta
Datamonitor.
LONDON, 23. ožujka (Hina/AFP) - Strah određuje način kupnje
europskih potrošača koji troše milijardu eura na godinu kako bi ga
svladali, kaže se u novome istraživanju koje je objavila britanska
agencija za istraživanje tržišta Datamonitor.#L#
Lani su četiri velika pitanja utjecala na ponašanje europskih
potrošača: kriminal, terorizam, prehrambena sigurnost i bolesti.
Prema mišljenju agencije, kriminal i terorizam potiču ljude da više
vremena provode kod kuće. Kuća postaje mjesto sigurnosti i
zadovoljstva, a potrošači ne razmišljaju koliko će potrošiti da bi
ga učinili ugodnim i udobnim.
Strah od bolesti izazvanih klicama ili bakterijama, ili od alergija
na hranu izravno utječe na kupnju hrane, osobito gotovih jela.
Poboljšanje ambalaže, dopunjavanje uputa za uporabu i obuka
potrošača najvažnije su strategije za jačanje povjerenja
potrošača, misli agencija.
Ipak, dodaje Datamonitor, taj strah ovisi o dobi i društvenom
položaju potrošača.
"U skupinu potrošača koji su najviše skloni promjeni navika ulaze
mladi roditelji te imućnije i starije osobe", ističe agencija i
dodaje da se žene puno više boje nego muškarci, osobito terorizma i
kriminala.
Potrošača na čiju kupnju utječe strah u Europi ima 22 posto, kaže
Datamonitor.
Taj je postotak puno manji u Italiji, u Španjolskoj i u Velikoj
Britaniji i iznosi 17, 12 i 17 posto. Šveđani su najstrašljiviji -
strah utječe na 31 posto potrošača.
(Hina) vrad vm