ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) ustvrdila je danas da potrošače najviše oštećuju velike tvrtke, tzv. monopolisti, i to zbog nepravednih kriterija naplate, te nemogućnosti neovisnog nadzora nad
kvalitetom isporučene usluge.
ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Hrvatska udruga za zaštitu potrošača
(HUZP) ustvrdila je danas da potrošače najviše oštećuju velike
tvrtke, tzv. monopolisti, i to zbog nepravednih kriterija naplate,
te nemogućnosti neovisnog nadzora nad kvalitetom isporučene
usluge.#L#
"U Hrvatskoj ne postoji sustav zaštite potrošača, već se sporadične
akcije pokreću samo kada dođe do izgreda, poput trovanja trihinelom
ili loše kvalitete benzina", upozorila je predsjednica HUZP-a
Vesna Brčić-Stipčević na konferenciji za novinare u povodu
sutrašnjeg Svjetskog dana prava potrošača.
Monopol nad proizvodnjom i uslugama omogućuje velikim tvrtkama da
od građana kroz paušale naplaćuju i ono što građani nisu potrošili,
bez obzira radi li se o vodi, telefonskim impulsima ili odvozu
kućnog otpada, istaknula je Brčić-Stipčević.
Dodala je da jako nisku svijest o vlastitoj odgovornosti imaju i
mali proizvođači hrane čiji su proizvodi često nekontroliranog
podrijetla, pa predstavljaju veliki rizik za zdravlje potrošača.
U Hrvatskoj je vrlo teško dobiti naknadu štete u slučaju korištenja
lošeg proizvoda ili usluge, napominje HZUP dodavši da bi se velik
dio tih problema trebao riješiti Zakonom o zaštiti potrošača, koji
će se uskoro naći u drugom saborskom čitanju.
Nakon izglasavanja toga zakona na račun Ministarstva financija
trebalo bi biti uplaćeno 1,25 milijuna eura koje je Europska
komisija još 2001. godine osigurala za promicanje zaštite
potrošača u Hrvatskoj.
Radi informiranja građana o potrošačkim pravima HZUP je pokrenuo
"Potrošački list" koji građani mogu besplatno dobiti u većim
trgovačkim lancima, Domovima zdravlja, ustanovama za starije osobe
i drugim javnim mjestima.
(Hina) ntk md