IT-FR-IQ-US-krize, intervencija-Nemiri/sukobi/ratovi it - 20. I. corriere - finkielkraut o iraku ITALIJACORRIERE DELLA SERA20. I. 2003."Rat? Moralni čin protiv krvoločnog tiranina""(...)Svojim suhim i odlučnim tonom, koji ga čini
posebnim, Alain Finkielkraut odmah iz interviewa isključuje teme kao što su ideologija i utopija, a koje se nalaze u nazivu rasprave u Milanu na koju se sprema otići.'Ne, ne', kaže 'idemo na ono što nam konkretno prijeti', a u njegovim je očima to rat protiv Saddama. 'Europa ne može ostati na prozoru', upozorava, 'jer se izlaže riziku da se nađe izvan povijesti. A Europa nikada nije predložila neku globalnu alternativu za bliski i srednji istok'.- Vama baš smeta stav pacifista.= Smeta? Čine me bijesnim kritike koje kruže Europom protiv intervencije u Iraku. Eto kako prema tim 'razboritima' cinični i pragmatični Amerikanci ismijavaju međunarodno pravo, kako bi nadzirali naftne bušotine, kako bi njima zagospodarili...- A ako bi baš tako i bilo?= To je krivo. Ne treba nas zasljepljivati 'politička korektnost'. Postoje dva načina za poimanje međunarodnog prava: rekao bih,
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
20. I. 2003.
"Rat? Moralni čin protiv krvoločnog tiranina"
"(...)Svojim suhim i odlučnim tonom, koji ga čini posebnim, Alain
Finkielkraut odmah iz interviewa isključuje teme kao što su
ideologija i utopija, a koje se nalaze u nazivu rasprave u Milanu na
koju se sprema otići.
'Ne, ne', kaže 'idemo na ono što nam konkretno prijeti', a u
njegovim je očima to rat protiv Saddama. 'Europa ne može ostati na
prozoru', upozorava, 'jer se izlaže riziku da se nađe izvan
povijesti. A Europa nikada nije predložila neku globalnu
alternativu za bliski i srednji istok'.
- Vama baš smeta stav pacifista.
= Smeta? Čine me bijesnim kritike koje kruže Europom protiv
intervencije u Iraku. Eto kako prema tim 'razboritima' cinični i
pragmatični Amerikanci ismijavaju međunarodno pravo, kako bi
nadzirali naftne bušotine, kako bi njima zagospodarili...
- A ako bi baš tako i bilo?
= To je krivo. Ne treba nas zasljepljivati 'politička korektnost'.
Postoje dva načina za poimanje međunarodnog prava: rekao bih,
državni način koji se sastoji od poštivanja suvereniteta i
humanistički način koji se sastoji od neke vrste nadležnosti i kaže
da iznad suvereniteta stoje zakoni čovječnosti. Glavni
predstavnici humanističkog pravca, možda ne znajući, zagovaraju
ono što sam nazvao 'državnom metodom', odnosno traže status quo za
Saddama Husseina. U stvarnosti su oni varalice. Ako bi se
razmišljalo isključivo u terminima morala, trebalo bi podržati
sukob, kako uvjeravaju pobornici rata, kako bi se uhitilo ili
riješilo jednog nepoštenog tiranina poput Saddam Husseina.
- U osnovi se Vi pitate čemu služi međunarodni kazneni sud ako se
pušta da takva osoba preživi?
= Naravno. I vojna intervencija je moralan čin. Očito, s političke
točke gledanja, ona sije napetosti i nemir jer nitko ne može
ocijeniti njezine posljedice. Suprotstavljati se intervenciji
znači, međutim, prepustiti irački narod jednom od najkrvoločnijih
tirana svih vremena i ostaviti jedno razorno stanje u regiji.
(...)" razgovarao Ulderico Munzi.