FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT - 20. I. CORRIERE - FINKIELKRAUT O IRAKU

IT-FR-IQ-US-krize, intervencija-Nemiri/sukobi/ratovi it - 20. I. corriere - finkielkraut o iraku ITALIJACORRIERE DELLA SERA20. I. 2003."Rat? Moralni čin protiv krvoločnog tiranina""(...)Svojim suhim i odlučnim tonom, koji ga čini posebnim, Alain Finkielkraut odmah iz interviewa isključuje teme kao što su ideologija i utopija, a koje se nalaze u nazivu rasprave u Milanu na koju se sprema otići.'Ne, ne', kaže 'idemo na ono što nam konkretno prijeti', a u njegovim je očima to rat protiv Saddama. 'Europa ne može ostati na prozoru', upozorava, 'jer se izlaže riziku da se nađe izvan povijesti. A Europa nikada nije predložila neku globalnu alternativu za bliski i srednji istok'.- Vama baš smeta stav pacifista.= Smeta? Čine me bijesnim kritike koje kruže Europom protiv intervencije u Iraku. Eto kako prema tim 'razboritima' cinični i pragmatični Amerikanci ismijavaju međunarodno pravo, kako bi nadzirali naftne bušotine, kako bi njima zagospodarili...- A ako bi baš tako i bilo?= To je krivo. Ne treba nas zasljepljivati 'politička korektnost'. Postoje dva načina za poimanje međunarodnog prava: rekao bih,
ITALIJA CORRIERE DELLA SERA 20. I. 2003. "Rat? Moralni čin protiv krvoločnog tiranina" "(...)Svojim suhim i odlučnim tonom, koji ga čini posebnim, Alain Finkielkraut odmah iz interviewa isključuje teme kao što su ideologija i utopija, a koje se nalaze u nazivu rasprave u Milanu na koju se sprema otići. 'Ne, ne', kaže 'idemo na ono što nam konkretno prijeti', a u njegovim je očima to rat protiv Saddama. 'Europa ne može ostati na prozoru', upozorava, 'jer se izlaže riziku da se nađe izvan povijesti. A Europa nikada nije predložila neku globalnu alternativu za bliski i srednji istok'. - Vama baš smeta stav pacifista. = Smeta? Čine me bijesnim kritike koje kruže Europom protiv intervencije u Iraku. Eto kako prema tim 'razboritima' cinični i pragmatični Amerikanci ismijavaju međunarodno pravo, kako bi nadzirali naftne bušotine, kako bi njima zagospodarili... - A ako bi baš tako i bilo? = To je krivo. Ne treba nas zasljepljivati 'politička korektnost'. Postoje dva načina za poimanje međunarodnog prava: rekao bih, državni način koji se sastoji od poštivanja suvereniteta i humanistički način koji se sastoji od neke vrste nadležnosti i kaže da iznad suvereniteta stoje zakoni čovječnosti. Glavni predstavnici humanističkog pravca, možda ne znajući, zagovaraju ono što sam nazvao 'državnom metodom', odnosno traže status quo za Saddama Husseina. U stvarnosti su oni varalice. Ako bi se razmišljalo isključivo u terminima morala, trebalo bi podržati sukob, kako uvjeravaju pobornici rata, kako bi se uhitilo ili riješilo jednog nepoštenog tiranina poput Saddam Husseina. - U osnovi se Vi pitate čemu služi međunarodni kazneni sud ako se pušta da takva osoba preživi? = Naravno. I vojna intervencija je moralan čin. Očito, s političke točke gledanja, ona sije napetosti i nemir jer nitko ne može ocijeniti njezine posljedice. Suprotstavljati se intervenciji znači, međutim, prepustiti irački narod jednom od najkrvoločnijih tirana svih vremena i ostaviti jedno razorno stanje u regiji. (...)" razgovarao Ulderico Munzi.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙