FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HŽ ima 18 nerentabilnih pruga u svojoj mreži

ZAGREB, 15. prosinca 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u svojojmreži imaju 18 nerentabilnih pruga na kojima se prihodom od prijevozane mogu pokriti troškovi zbog malog broja putnika i niske cijeneprijevozne karte i relativno visokih fiksnih troškova željeznice,pokazalo je istraživanje koje je proveo HŽ.
ZAGREB, 15. prosinca 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) u svojoj mreži imaju 18 nerentabilnih pruga na kojima se prihodom od prijevoza ne mogu pokriti troškovi zbog malog broja putnika i niske cijene prijevozne karte i relativno visokih fiksnih troškova željeznice, pokazalo je istraživanje koje je proveo HŽ.

No, pitanje nerentabilnih pruga odnosno odluku o ukidanju željezničkog prometa na bilo kojoj od pruga jedino donosi Hrvatski sabor, napominju iz HŽ-a. Navode i da je rješavanje problema pruga s malim radom predviđeno u okviru Programa upravljanja i financiranja lokalnih pruga Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, koji je usvojen u veljači 2003. a kojeg sada, smatraju u HŽ-u, očekuju preinake.

Prema tom programu, obnovu infrastrukture financirala bi država, a lokalne zajednice uključile bi se u financiranje tih pruga na način da županije namiruju razlike između prihoda i troškova željezničkog putničkog prijevoza na lokalnim prugama. Uloga HŽ-a bila bi podizanje razine usluga korisnicima.

Na upit za komentar ocjena Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) o HŽ-u, iz te tvrtke naglašavaju da su misiju MMF-a u razgovoru s Upravom HŽ-a zanimali rezultati poslovanja u ovoj godini, kao i projekcije za narednih pet godina i mjere koje treba poduzeti kako bi se ostvarili planirani ciljevi.

U okviru toga, navode, razgovaralo se o smanjivanju broja zaposlenih, ali ne o otkazima, jer Uprava planira smanjenje broja zaposlenih u što većoj mjeri postići sporazumno. Podsjećaju i da podloga za to postoji u Socijalnom programu HŽ-a u kojem su razrađeni modeli smanjivanja broj radnika.

MMF je, naime, u svom izvješću kao područja šireg javnog sektora na kojima treba ubrzano raditi naveo željeznice, zdravstvo i privatizaciju. MMF je izrazio zadovoljstvo što su Vlada i HŽ pripremile plan restrukturiranja, uz opasku da među mjerama za poboljšanje financijskog stanja HŽ-a trebaju biti i smanjenje broja zaposlenih, ukidanje neprofitabilnih linija, privatizacija netemeljnih djelatnosti.

Glede primjedbe MMF-a o privatizaciji netemeljnih djelatnosti tvrtke, u HŽ-u kažu da se pod tim misli na 16 tvrtki kćeri u stopostotnom vlasništvu te tvrtki Željezničko projektno društvo u kojem HŽ ima 51,6 posto dionica. HŽ analizira "direktive koje postavljaju razni čimbenici iz zemlje i inozemstva" te načine i učinke privatizacije u drugim državama.

U tijeku je i proces "čišćenja knjiga" u kojima su evidentirani podatci o vlasništvu i osnivačkome kapitalu, te se utvrđuje stvarno stanje u svim ovisnim društvima, kazali su u HŽ-u. Dodali su da još nije utvrđen model privatizacije, ali je sigurno da se sva društva neće privatizirati na isti način. Pritom iz HŽ-a najavljuju traženje optimalnog rješenja u suradnji sa socijalnim partnerima.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙