Ugovor je potpisan jutros po europskom vremenu u američkom gradu Saint Luoisu.
Tolić je kazao da u tu cijenu nisu uključeni materijal i dijelovi opreme, jer bi dio opreme trebao isporučiti NRSI od američkih tvornica General Motors i General Electric. Podsjetio je da su sredinom rujna ove godine u Berlinu s NRSI potpisali predugovor za remont i modernizaciju šest dizel lokomotiva u kojem je vrijednost radova iznosila 1,5 milijuna eura.
Pregovori oko toga predugovora s američkom tvrtkom trajali su sve dosad, a uspjeli smo ugovoriti posao za 10 lokomotiva, umjesto šest, te veću vrijednost posla nego što je bilo ranije najavljivano, kazao je Tolić. Napomenuo je da im ovaj posao osigurava 100-postotnu popunjenost kapaciteta u pogonu lokomotiva.
Gredeljevi radnici će na prvoj lokomotivi početi raditi već početkom idućeg tjedna, a cjelokupan bi posao trebao biti završen do sredine 2006. godine. Riječ je o lokomotivama tipa "james" koje su starije od 30 godina.
Ujedno je najavio da bi u veljači iduće godine trebali nastaviti pregovore s američkom tvrtkom oko rekonstrukcije i modernizacije još 14 lokomotiva.
Prema njegovim riječima, Amerikanci su zainteresirani i za osnivanje zajedničke tvrtke s TŽV Gredelj na principu joint venturea s kojom bi išli u neke zajedničke projekte. Pojasnio je da bi u TŽV Gredelj zajednički proizvodili lokomotive, pri čemu bi hrvatska tvrtka u taj posao unijela dio tvorničkih pogona na Vukomercu, znanje, tehnologiju, radnike i dio opreme, dok bi Amerikanci posao financirali, dali dio potrebnih dijelova, te bi osigurali tržište za te lokomotive.
Američka tvrtka NRSI ima više od 500 različitih tipova lokomotiva koje iznajmljuje po cijelom svijetu, a prema ranijim Tolićevim najavama zainteresirana je i da se u Gredelju obavlja modernizacija lokomotiva koje koriste željeznice u zemljama regije - Srbiji i Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini.
(Hina) xnz yds