Odluka SBB-a znatno će utjecati na dnevni raspored Švicaraca: "Promjena reda vožnje predstavlja čin od državne važnosti i snažno je obilježena emocijama i utjecat će na švicarski način života", tumači Stefan Flueckiger iz think-tanka Avenir Suisse. "Švicarska se jako protivi centralizmu pa su i vlakovi oduvijek bili fizički ekvivalent ustava i jedna od rijetkih stvari oko koje je postignut opći konsenzus", dodaje Flueckiger.
SBB mijenja red vožnje za više od 90 posto vlakova, a najavljuje i 12-postotno proširenje usluga, dodajući da će maksimalno vrijeme čekanja biti smanjeno s pet na tri minute. Time švicarske državne željeznice nastoje osigurati praćenje pojačanog tempa vožnje ali i signalizirati uvjerenje u vlastitu točnost.
Razlog promjene voznog reda jest nova željeznička trasa između Mattstettena i Rothrista na sjeverozapadu Švicarske, koja je sastavni dio 5,9 milijardi švicarskih franaka vrijednog projekta, usmjerenog na skraćivanje vremena putovanja i rasterećivanje cestovnog prometa.