FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

POTPISAN UGOVOR O PROJEKTNOJ DOKUMENTACIJI ZA KORIDOR V c

SARAJEVO,22. listopada(Hina) - Predstavnici 21 tvrtke iz Hrvatske,Italije i Bosne i Hercegovine te ministar transporta i komunikacijaBiH Branko Dokić potpisali su u petak u Sarajevu ugovor o izradiplansko-studijske dokumentacije potrebne za gradnju oko 330 kilometaraautoceste na dijelu europskog koridora V c, koji prolazi kroz BiH.
SARAJEVO,22. listopada(Hina) - Predstavnici 21 tvrtke iz Hrvatske, Italije i Bosne i Hercegovine te ministar transporta i komunikacija BiH Branko Dokić potpisali su u petak u Sarajevu ugovor o izradi plansko-studijske dokumentacije potrebne za gradnju oko 330 kilometara autoceste na dijelu europskog koridora V c, koji prolazi kroz BiH.

Na temelju javnog natječaja što ga je raspisalo Vijeće ministara BiH najpovoljnije ponude dali su konzorcij što ga čini 19 udruženih tvrtki iz Hrvatske i BiH te talijanske tvrtke C. Lotti & Associati i SPT (Studi e Pianificiazione del Territorio).

Od ukupno šest LOT-ova na trasi buduće autoceste, dokumentaciju za dva radit će sedam hrvatskih tvrtki koje predvodi Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) iz Zagreba.

Bosanskohercegovačkim tvrtkama predvođenim sarajevskim institutom IPSA pripala je odgovornost za tri LOT-a dok će dokumentaciju za preostala dva raditi Talijani.

Cijeli posao trebao bi biti okončan za 18 mjeseci s tim što je rok za predstudiju izvedivosti osam mjeseci.

Troškove izrade dokumentacije snosi Vijeće ministara BiH, koje je za to iz proračunskih sredstava izdvojilo oko 15 milijuna eura.

Direktor IGH Petar Đukan izjavio je nakon potpisivanja ugovora kako može jamčiti da će konzorcij hrvatskih tvrtki svoj posao obaviti kvalitetno i na vrijeme.

"Na ovom projektu treba ustrajati a hrvatske tvrtke u tome su spremne pružiti svu potrebnu pomoć jer je on iznimno važan i za Hrvatsku", kazao je Đukan.

On je podsjetio kako je Hrvatska prije desetak godina bila u sličnoj situaciji kao i BiH danas.

"Hrvatska je tada bila pod pritiskom Svjetske banke (WB) i Međunarodnog monetarnog fonda (IMF) da odustane od gradnje autocesta. Dogodilo se međutim da smo te ceste ipak izgradili i danas sve u Hrvatskoj vrijedi deset puta više nego ranije", kazao je Đukan.

Ministar transporta i komunikacija Dokić i predsjedatelj Vijeća ministara BiH Adnan Trezić potvrdili su u petak kako je sadašnja bosanskohercegovačka vlast pod sličnom vrstom pritiska pod kakvim je ranije bila Hrvatska.

Terzić je novinarima izjavio kako IMF traži od Vijeća ministara BiH da odustane od ranije odluke kojom je predviđeno da se novac dobiven od nadoknade za licence u mobilnoj telefoniji usmjeri na gradnju autocesta uvjetujući time potpisivanje novog stand-by aranžmana.

IMF, po Terzićevim rječima, traži da se ta sredstva preusmjere za izmirenje unutarnjeg duga u BiH.

"Mi se tome apsolutno protivimo i želimo odvratiti IMF od tako stupidne ideje", izjavio je Terzić izrazivši uvjerenje kako će se njegova vlada uspješno oduprijeti sadašnjim pritiscima jer za to ima dobre argumente.

Odluku o modelu gradnje dijela autoceste na koridoru V c koji treba spojiti Budimpeštu i Ploče vlasti BiH mogle bi donijeti za osam mjeseci kada bude gotova predizvedbena studija.

Ministar Dokić je kazao kako u ovom trenutku ne isključuje niti jedan od mogućih oblika gradnje odnosno financiranja što uključuje kreditno zaduženje, vlastita sredstva ili pak dodjelu koncesije.

Na pitanje je li se odustalo od ponude tvrtke "Bosmal" koja je ponudila grandju autoceste u zamjenu za dugoročnu koncesiju Dokić je odgovorio odrečno.

"Nismo odustali od pregovora s bilo kime. Tko god ponudi dobru konstrukciju financiranja spremni smo mu dati izvedbu projekta", kazao je Dokić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙