Organizatori ove godine očekuju približno isti ili nešto veći broj posjetitelja nego prošle godine, kada je Ambientu obišlo 50.000 posjetitelja.
I ovogodišnju Ambientu prati niz stručno-popratnih aktivnosti, među kojima se izdvaja Poslovni klub, tradicionalni razgovor gospodarstvenika iz drvnoprerađivačke industrije s predstavnicima Vlade.
Tema Poslovnog kluba je strategija razvoja šumarstva i drvne industrije, a razgovarat će se o unapređenju industrije namještaja, dizajnu, pitanju kako domaći proizvod kroz razvoj i hrvatski dizajn prodati na inozemnom tržištu, istaknuo je pomoćnik ministra poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva i predsjednik Organizacijskog odbora Ambiente Ivica Grbac.
Drvnoprerađivačka industrija u Hrvatskog godinama je stagnirala, tehnološki je zaostala, podsjetio je Grbac, ističući da je Vlada ove godine donijela strategiju razvoja drvne industrije, da je prvi put pri resornom ministarstvu osnovana i posebna Uprava za drvnu industriju.
Prema podatcima udruge Croatiadrvo, vrijednost proizvodnje namještaja u Hrvatskoj u prošloj se godini procjenjuje na 305 milijuna eura (oko 2,3 milijarde kuna), što je 9 posto više nego godinu prije. Izvoz namještaja istodobno je porastao za 21,6 posto, a vrijednost prošlogodišnjeg izvoza je oko 146 milijuna eura.
U industriji prerade drva (prerada drva, proizvodnja namještaja, proizvodnja papira i celuloze) prošle je godine bilo registrirano 1.240 tvrtki, a zapošljavala je 27.845 osoba.
Po podatcima Croatiadrva, prerada drva i proizvodnja namještaja u prošloj je godini ostvarivala oko 1,3 posto BDP-a Hrvatske.
Iz Croatiadrva upozoravaju i da je industrija prerade drva od 1994. do 2003. stalno iskazuje gubitke u poslovanju, a za prošlu se godinu neto poslovni gubici (razlika dobiti i gubitaka na nivou grane) procjenjuju na oko 121 milijun kuna.
Još uvijek visoki gubici zasjenili su vrlo slabe i jedva vidljive pozitivne pomake u poslovanju industrije prerade drva, ističe se u analizi Croatiadrva, te naglašava da bi što prije trebalo realizirati mjere iz Strategije.