Kako je istaknuto na današnjem razgovoru u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ) o iskustvima i rezultatima u provedbi Bolonjskoga procesa na društvenim studijima, samo taj model može jamčiti potrebnu kvalitetu i konkurentnost pravnicima koji će diplome stjecati na hrvatskim pravnim fakultetima.
Razgovore o provedbi Bolonjskoga procesa potaknuo je MZOŠ u suradnji s Rektorskim zborom hrvatskih visokih učilišta sredinom rujna u svrhu da se do kraja studenoga "snimi" situacija u hrvatskome visokom školstvu kad je riječ o Bolonjskome procesu prilagodbe hrvatskoga europskomu visokoobrazovnom prostoru.
Prodekan zagrebačkoga Pravnoga fakulteta Branko Petrak podsjetio je da se model 5+0, za koji se zauzimaju hrvatski pravni fakulteti, uspješno izvodi, primjerice, u Norveškoj, Portugalu, Španjolskoj i Grčkoj.
S druge pak strane model 3+2 (trogodišnji preddiplomski i dvogodišnji diplomski studij) koji se izvodi na pravnim fakultetima u Italiji i Nizozemskoj po odluci njihovih vlada pokazao je brojne nedostatke i nemogućnost zapošljavanja pravnika koji završe trogodišnji preddiplomski pravni studij, rekao je Petrak.
Dekan zagrebačkoga Pravnog fakulteta Branko Smerdel ustvrdio je da se u društvenim znanostima nikada ne može govoriti o "preobrazovanosti" te istaknuo kako treba biti posebno oprezan kad se govori o potrebi obrazovanja pravnika za praksu bez previše teorije.
Petrak je napomenuo kako će na toj "zajedničkoj platformi" hrvatski pravni fakulteti inzistirati i za to će tražiti očitovanje Nacionalnoga vijeća za visoku naobrazbu.
Za razliku od pravnih fakulteta, hrvatski ekonomski fakulteti nemaju jedinstveno stajalište već se ona razliku od modela izvedbe studija 4+1(četverogodišnji preddiplomski i jednogodišnji diplomski studij) do modela 3+2 (tri godine preddiplomskoga i dvije godine diplomskoga studija), rekao je predsjednik Rektorskoga zbora hrvatskih visokih učilišta Ivan Pavić.
Zaključujući raspravu rekao je da je današnji razgovor pokazao da su hrvatski ekonomski i pravni fakulteti počeli prilagodbu Bolonjskom procesu ali da su u različitim fazama.
Po njegovim riječima za provedbu Bolonjskoga procesa na koji se Hrvatska obvezala 2001. na Ministarskoj konferenciji u Pragu, bilo bi potrebno da se što prije osnuje Agencija za znanost i visoko obrazovanje te da se imenuju novi članovi Nacionalnih vijeća za znanost i visoku naobrazbu.
(Hina) xip ymc