Zahtjev za zaštitom od vjerovnika ta je kompanija podnijela američkom Sudu za stečajeve u Alexandriji, u Virdžiniji, čime je signalizirala da se multipliciraju problemi u američkoj zrakoplovnoj industriji, koja se još bori s teretom gubitaka nakon terorističkih napada 11. rujna 2001.
Istodobno, ekonomisti kažu da su glavne zrakoplovne kompanije na američkom tržištu poput US Airwaysa, Delte, United i American Airlinesa suočene i sa žestokom konkurencijom diskontnih prijevoznika, poput Southwesta i JetBluea, koje ostvaruju sve veći tržišni udjel.
US Airways, sedma po veličini zrakoplovna kompanija u SAD-u, već tjednima nastoji ugovoriti koncesije s radničkim sindikatima kako bi izbjegla stečaj. Njezina ukupna imovina, kako se navodi u zahtjevu za zaštitu od vjerovnika, doseže gotovo 8,8 milijardi dolara, dok su joj obveze blizu 8,7 milijardi dolara.
Ta kompanija upravo se izvukla iz reorganizacije koju je započela u ožujku 2003. po članku 11 američkog zakona o stečaju, nakon što je obećala provesti drastično rezanje troškova kako bi opstala. Tijekom toga procesa uspjela je smanjiti troškove poslovanja nekih dvije milijarde dolara, no sada je njezino poslovanje pritisnuto visokim troškovima goriva i žestokom konkurencijom diskontnih prijevoznika.