Dvije će strane održati pregovore o sporazumu postignutom 1992. kojim je europskim vladama dopušteno da plaćaju i do 33 posto troškova za istraživanje i razvoj.
Boeing želi da se takav dogovor ne primjenjuje na novu liniju zrakoplova Airbus A-380, no ne želi da čitav slučaj završi pred Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO).
Direktor Boeinga za komercijalne poslove Greg Dole kazao je da je tvrtka pregledala javne dokumente u Europi i procijenila iznos subvencija koje prima Airbus, i to u visini oko 35 milijardi dolara.
Dole, koji je sudjelovao u pregovorima za sporazum iz 1992., kazao je kako je njime predviđeno progresivno smanjenje financijske pomoći Airbusu, koji je sada po prodaji nadmašio Boeinga. "Duh toga sporazuma nije zadržan", kazao je Dole.
Američki predsjednik George Bush dao je nedavno naslutiti da bi se glede nepravedne pomoći žalbom moglo obratiti WTO-u, no Boeing nije javno dao podršku takvom potezu. Izvršni direktor Boeinga Harry Stonecipher pozvao je na akciju, no nije komentirao potrebu za intervencijom WTO-a.
Po izjavama dužnosnika Boeinga, američki proizvođač bi radije da se kontroverzne subvencije riješe dogovorom između vlada.