Cijena građevinskih radova je 270 milijuna eura, dok je cijeli projekt te autoceste vrijedan 370 milijuna eura.
Kalmeta je naglasio da je gotovo 30 posto autoceste pod raznim objektima, od čega su šest tuneli, devet vijadukti, jedan most, a tri su prometna čvorišta. Po ministrovim riječima, kilometar autoceste stajat će 14 milijuna eura.
Ministar Kalmeta je izrazio i nezadovoljstvo što Slovenija ne prati Hrvatsku u ritmu građenja autocesta. Slovenski planovi građenja su puno duži i nismo zadovoljni s tim, rekao je Kalmeta.
Obzirom da Hrvatska ima status kandidata za EU, a Slovenija je postala u svibnju članicom EU, Kalmeta očekuje da će EU izvršiti pritisak na Sloveniju da ubrza gradnju svojih autocesta koje bi omogućile spajanje Hrvatske s EU.
Hrvatska vlada i resorno Ministarstvo čine sve što je u našoj moći, ali će za to biti potrebna pomoće EU, ustvrdio je Kalmeta.
Gradnja autoceste Zagreb-Macelj i njeno održavanje odvijat će se po modelu privatno-javnog partnerstva. Država i tvrtka Walter Bau potpisali su u srpnju 2003. ugovore o osnivanju koncesijskog društva Autocesta Zagreb-Macelj, te o zajedničkom ulaganju. U tom koncesijskom društvu, Walter Bau ima udjel od 51 posto, država 49 posto, a koncesija je dodijeljena na 28 godina. To će se koncesijsko društvo brinuti o projektiranju, financiranju, gradnji, upravljanju i održavanju te autoceste.
Gradnja autoceste financirat će se kroz tri izvora - iz osnovnog kapitala koncesijskog društva, cestarina, te sa tri kredita međunarodnih banaka na razdoblje od 15 do 17 godina u ukupnom iznosu od 312 milijuna eura.
Autocesta Zagreb - Macelj proteže se od izlaza iz zapadnog zagrebačkog predgrađa Jankomira prema sjeverozapadu do mjesta Macelj na hrvatsko - slovenskoj granici.
Duljine je oko 60 kilometara, a 33 kilometra se već koriste i na njima se naplaćuje cestarina. Treba biti izgrađeno još ukupno 25 kilometara i to 10,1 kilometar poluautoceste i 14,9 kilometara autoceste punog profila. Dovršenje izgradnje planira se do sredine 2007. godine, odnosno izgradnja bi trajala 33 mjeseca u dvije faze.
Prva faza obuhvaća proširenje 7,4 kilometra dugog dijela od Jankomira do Zaprešića sa dvije na četiri trake, te gradnju 1,4 kilometra nove autoceste s četiri trake kod Krapine. U drugoj fazi izgradit će se 18 kilometara autoceste sa četiri trake između Krapine i Maclja, osim u dužini 3,75 kilometara između Đurmanca i Krapine, gdje će biti poluautocesta.