"Balkanska trilogija" započela je 2004. izložbom "U balkanskim gudurama" koja je privukla veliku pozornost javnosti i nastavljena je akcijama u gradovima jugoistočne Europe, podsjeća frankfurtski list.
U završnom dijelu "Balkanske trilogije" predstavljena su tri umjetnika s područja bivše Jugoslavije koji se međusobno bitno razlikuju "a samo jednom od njih tema je rat - i to u vrlo dojmljivom obliku", bilježi Frankfurter Rundschau.
Filmska autorica iz BiH Jasmila Žbanić predstavljena je u Kasselu sa četiri filma u kojima prikazuje posljedice rata, i to ne kao glasnu optužbu, već suzdržano, što izaziva još veću tjeskobu, ističe list, navodeći imena filmova - "After After" (1997.), To & From (2002.), Red Rubber Boots (2000.) i "Images from the Corner" (2003.).
Nastup makedonske umjetnice Marjetice Potrč također je obilježen političkim angažmanom ali njezin je motiv više strah od budućnosti - njezin izložak "Summerhouse" predstavlja viziju vodotornja za stanovanje koji će prikupljati dragocjenu kišnicu u budućnosti, obilježenoj borbom za vodu, tumači FR.
Središnji dio izložbe ipak čine djela avantgardnog hrvatskog umjetnika Dimitrija Bašičevića-Mangelosa, koji svojim slikama, zemljovidima i globusima zastupa nihilističke pozicije - umjetnost je mrtva jer ne može držati korak s razvojem društva. U svojim čas ironičnim, čas filozofskim "manifestima" Mangelos zaključuje: "Čovjek - kako to gordo zvuči. Ali ne funkcionira", prenosi list.
"No, izložba u Fridericianumu i te kako funkcionira. Ne usprkos različitosti već upravo zahvaljujući njoj. Balkan ne govori jednim glasom. Kada je riječ o ovoj izložbi - to je prava sreća", zaključuje FR.