FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HAC: SVE PLANIRANE DIONICE NA AUTOCESTI ZAGREB-SPLIT BIT ĆE ZAVRŠENE U PREDVIĐENIM ROKOVIMA

ZAGREB, 16. lipnja 2004. (Hina) - Svih 177 kilometara novih dionica naautocesti Zagreb - Split, od Bosiljeva do Dugopolja, bit će puštene upromet prema planu, odnosno 30. lipnja ove godine, a jedino bi se unajgoroj varijanti kroz lički dio autoceste moglo dogoditi da se udužini od 2,5 do sedam kilometara vozi u dvije umjesto četiri kolničketrake, najavljuju iz Hrvatskih autocesta (HAC).
ZAGREB, 16. lipnja 2004. (Hina) - Svih 177 kilometara novih dionica na autocesti Zagreb - Split, od Bosiljeva do Dugopolja, bit će puštene u promet prema planu, odnosno 30. lipnja ove godine, a jedino bi se u najgoroj varijanti kroz lički dio autoceste moglo dogoditi da se u dužini od 2,5 do sedam kilometara vozi u dvije umjesto četiri kolničke trake, najavljuju iz Hrvatskih autocesta (HAC).

Cestarina od Zagreba do Dugopolja, ako Vlada prihvati prijedlog koji su Hrvatske autoceste uputile Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, za osobne bi automobile iznosila 136 kuna.

Razlozi za što bi se privremeno na nekoliko kilometara vozilo na dvije trake, kako pojašnjavaju u HAC-u, su duga zima i nadprosječna količina kiše koje su poremetile dinamiku građenja dionica kroz Liku. No, ističu da se već nekoliko mjeseci nadoknađuju dnevne količine radova s radom u tri smjene, te subotom i nedjeljom. Riječ je o dijelu autoceste između mosta Vršci i tunela Plasina, a koliko će biti tih kilometra znat će se precizno u zadnjem tjednu prije puštanja, odnosno od 21. do 27. lipnja, kažu u HAC-u.

U promet će se pustiti 96,5 kilometara dionice od tunela Mala Kapela do Gornje Ploče, 36 kilometara dionica od Zadra 2 do Pirovca, te 44,7 kilometara dionice od Vrpolja do Dugopolja. Tako će, uz već postojećih 163,4 kilometra i oko 177 novih kilometara autoceste, naši i strani građani i turisti moći koristiti 339,6 kilometara od ukupno 390,07 kilometara koliko bi, kada se završi, trebala imati autocesta od Zagreba do Splita, uključujući do čvora Bisko.

Nove dionice imat će sve potrebne dozvole za puštanje u promet, istaknuli su u HAC-u.

HAC je Vladi uputio nekoliko prijedloga o kojima ovisi plan građenja autocesta u razdoblju od 2005. do 2008. Jedan od njih je i prijedlog o povećanju cestarine na postojećim dionicama autocesta sa zatvorenim sustavom naplate (Zagreb - Split, Zagreb - Goričan i Zagreb - Lipovac).

HAC je 4. lipnja uputio Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka prijedlog za povećanjem cestarina. Trenutno je visina cestarine na dionicama autocesta sa zatvorenim sustavom naplate utvrđena na osnovi 0,33 kune po kilometru, a HAC predlaže se da ta cijena poveća na 0,40 kuna po kilometru. To bi značilo 14-postotno prosječno povećanje cestarina za sve kategorije, a 21 posto za prvu kategoriju vozila, odnosno osobne automobile.

Tako bi prema tom prijedlogu cestarina za osobne automobile od Zagreba do Dugopolja iznosila 136 kuna, dok bi za teška vozila, odnosno IV kategoriju vozila iznosila 482 kune. U HAC-u očekuju da bi Vlada o tom prijedlogu trebala odlučivati ovaj tjedan.

Traženo povećanje cestarina, navode iz HAC-a, omogućilo bi kvalitetan nastavak gradnje zacrtanih cestovnih pravaca u slijedećem četverogodišnjem planu građenja. U HAC-u ističu da bi u razdoblju od 2005. do 2008. prihod od cestarine za gradnju novih dionica autocesta povećanjem cestarina iznosio ukupno 1,4 milijarde eura, dok bi bez povećanja bio manji za 400 milijuna eura. Cijena još nesagrađenog dijela mreža autocesta u Hrvatskoj iznosi 2,5 milijardi eura, od čega bi se najveći dio prikupio cestarinom.

Visina cestarine na dionicama sa otvorenim sustavom naplate, a riječ je o dionicama autoceste Zagreb-Bregana, Zagreb-Krapina i o Krčkom mostu nije uključena u taj prijedlog povećanja i ona bi ostala nepromijenjena na 0,29 kuna po kilometru za prvu skupinu, osobne automobile.

(Hina) xnz yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙