FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Zanimanje za hrvatskim turističkim destinacijama na inozemnim tržištima relativno dobro

ZAGREB, 28. svibnja 2004. (Hina) - Za odmorom u hrvatskim turističkimdestinacijama i ove godine na većini inozemnih tržišta vlada relativnodobro zanimanje, a temeljem najnovijih, svibanjskih izvješća inozemnihtouroperatora i predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ)manji booking nego lani prisutan je u Njemačkoj, Austriji i Italiji,dok je u svim skandinavskim zemaljama, Nizozemskoj, Francuskoj,Velikoj Britaniji, SAD-a, Švicarskoj, Belgiji, Rusiji te u susjednimSloveniji i Mađarskoj booking znatno bolji.
ZAGREB, 28. svibnja 2004. (Hina) - Za odmorom u hrvatskim turističkim destinacijama i ove godine na većini inozemnih tržišta vlada relativno dobro zanimanje, a temeljem najnovijih, svibanjskih izvješća inozemnih touroperatora i predstavništava Hrvatske turističke zajednice (HTZ) manji booking nego lani prisutan je u Njemačkoj, Austriji i Italiji, dok je u svim skandinavskim zemaljama, Nizozemskoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, SAD-a, Švicarskoj, Belgiji, Rusiji te u susjednim Sloveniji i Mađarskoj booking znatno bolji.

Iako se izvješća većinom odnose na trenutni, a ne definitivan booking kod organizatora putovanja, i ne uključuju individualne dolaske turista (koji u Hrvatskoj čine dvije trećine od ukupnih turista), dobra su osnova za prognozu popunjenosti hotelskih kapaciteta i ishoda cijele sezone.

Temeljem toga u HTZ-u su mišljenja da će i ova sezona biti dobra, te da će se uspjeti ostvariti planirani porasti fizičkog i financijskog turističkog prometa. Pri tome su moguća i iznenađenja (i plus i minus), jer dosta inozemnih putnika, zbog iskustava iz prošlih godina, još uvijek čekaju povoljniju last minute ponudu, a i sve se više putuje u individualnoj organizaciji, direktnim rezerviranjem, uz pomoć Internet pretraživača.

Česte primjedbe u pristiglim izvješćima su i na povećane cijene hrvatske hotelske ponude, pri čemu problem nije samo u nepovoljnom odnosu tečaja dolara i eura, nego i u nedovoljnoj ravnoteži podizanja cijena i kvalitete usluge.

Na najznačajnijim tržištima za hrvatski turizam, u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj, odakle dolazi najveći broj gostiju, trenutna situacija bookinga varira od pozitivnog do negativnog, no opća je ocjena da će se s tih tržišta ipak u konačnici zabilježiti blagi porasti. Velika su očekivanja i od individualnih "automobilskih" gostiju s tih tržišta posebno zbog novih autocesta.

U Njemačkoj i Austriji negativni trend bukinga s početkom godine sada se blago smanjuje, ali još uvijek nije na očekivanoj razini turoperatora. Dok neki bilježe i do 20 posto manji booking kod drugih je isto toliki porast. Rezultati bookinga variraju i s obzirom na destinaciju, Dalmacija i posebno Dubrovnik se prodaje bolje nego primjerice skuplja Istra, a bolje idu i zrakoplovni i autobusni od automobilskih programa. Više se traže i skuplje kategorije smještaja od onih jeftinijih.

Kod Talijana, koji se tradicionalno kasnije odlučuju za odmor, i koji su u Hrvatskoj na drugom mjestu među stranim turistima, potražnja varira iz tjedna u tjedan i opća je ocjena neizvjesnost. No, kako konkurenti trenutno ne bilježe bolje rezultate od Hrvatske za očekivati je da će konačni rezultat biti pozitivan.

Iako se i iz Slovenije i Mađarske žale na cijene iz tih zemalja stižu ohrabrujuće vijesti te se očekuju oko 10 posto bolji rezultati nego lani.

U Češkoj neki touroperatori bilježe bolji, neki slabiji booking, no opća je ocjena da će se u najboljem slučaju ove godine ponoviti lanjski rezultati, pri čemu se predviđa i da će Hrvatska biti ljetni hit s najmanje milijun čeških turista.

(Hina) xtam yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙