FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MOGUĆA POSKUPLJENJA KOD AUTOBUSERA ZA OKO 10 POSTO, TERETNI PRIJEVOZNICI MOŽDA

ZAGREB, 14. svibnja 2004. (Hina) - Ako se nastavi poskupljenje nafte i drugog goriva moguće je očekivati da će hrvatski autobuseri podići cijene za oko 10 posto, a povećanje cijena može se očekivati i kod tvorničkih i trgovačkih teretnih prijevoznika, odnosno onih koji se nalaze u sklopu tvornica i trgovačkih kuća.
ZAGREB, 14. svibnja 2004. (Hina) - Ako se nastavi poskupljenje nafte i drugog goriva moguće je očekivati da će hrvatski autobuseri podići cijene za oko 10 posto, a povećanje cijena može se očekivati i kod tvorničkih i trgovačkih teretnih prijevoznika, odnosno onih koji se nalaze u sklopu tvornica i trgovačkih kuća.#L# Tim je riječima najave mogućih poskupljenja usluga prijevoznika i autobusera danas u telefonskom razgovoru za Hinu komentirao predsjednik Hrvatskih cestovnih prijevoznika Marijan Banelli, napomenuvši da je o tim cijenama vrlo teško govoriti budući u Hrvatskoj nema zadovoljavajuće zakonske regulative po kojoj se određuju tarife toga prijevoza. U vezi mogućeg poskupljenja autobusera Banelli kaže da se ono može najprije očekivati kod linijskih (koji skreću na autobusne postaje) i ugovornih autobusnih prijevoznika (koji prevoze školske ekskurzije i slično), dok za tzv. slobodne autobusne prijevoznike ne može reći kako će se oni ponašati. Kod teretnog prijevoza, kako očekuje, za sada cijene neće dizati javni prijevoznici, dok je kod onih koji se nalaze u sustavu tvornica i trgovina to povećanje moguće i to najviše zato jer bi i naručitelji prijevoza (tvornice, trgovine) mogli podići cijene svojih proizvoda. Ipak očekuje i da će zbog svoje konkurentnosti i inozemne konkurencije i ti prijevoznici dobro razmisliti isplati li im se povećavati cijene. Na to sve prijevoznici teško mogu utjecati, jer po riječima Banellija, važeći Zakon o cestovnom prijevozu ima dosta manjkavosti i nelogičnosti, posebno u segmentu nedefiniranih kriterija za izdavanje dozvola za obavljanje usluga prijevoza, a što je, kaže, dovelo do "hiperprodukcije prijevoznika" i "gusarenja" na cestama. Nema ni definiranih tarifa pa se često događa da prijevoznici sami dogovaraju cijene prijevoza, što se teško može kontrolirati, jer nema ni dovoljno inspektora za te poslove. Benelli stoga i ocjenjuje da "oko 40 posto prijevoznika radi pošteno, dok ih 60 posto 'gusari' na tržištu" (nemaju zaposlene vozače, voze na lož ulje i slično). U Hrvatskoj ima registriranih oko 125 tisuća gospodarskih vozila, o kojima ovisi (što zaposleni, što članovi obitelji) oko 450 tisuća hrvatskih građana. To čini, kaže, značajni dio hrvatskog gospodarstva, te stoga drži da bi se cijeli taj sektor što prije trebao bolje zakonski regulirati. Pri tome, kao negativnu činjenicu napominje i da u novom sazivu Hrvatskog sabora, odnosno u saborskom Odboru za promet, više nema predstavnika Hrvatskih cestovnih prijevoznika. Hrvatski cestovni prijevoznici imaju oko 300 članova, među kojima je i 11 autobusera, koji su najveći po prometu i transparentnosti poslovanja. Banelli zaključuje i da prijevoznici zbog poskupljenja goriva trpe još od Nove godine te je za očekivati da će cijene krenuti gore, ako se tržište i cijene nafte uskoro ne stabiliziraju. (Hina) xtam yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙