FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KILOMETARSKE KONTROLE NA GRANICI SA SLOVENIJOM "OČEKIVANE" - TISAK

LJUBLJANA/MARIBOR, 4. svibnja 2004. (Hina) - Kilometarske kolone i zastoji teretnog prometa u ponedjeljak na hrvatsko-slovenskim graničnim prijelazima bile su "očekivane" s obzirom na uvođenje novog računalnog carinskog sustava na novoj vanjskoj granici Europske unije, a teškoća je bilo i zbog novih pravila za prijevoznike, piše u utorak slovensko novinstvo, najavljujući da će se stanje normalizirati i da idućih dana gužvi ne bi trebalo biti.
LJUBLJANA/MARIBOR, 4. svibnja 2004. (Hina) - Kilometarske kolone i zastoji teretnog prometa u ponedjeljak na hrvatsko-slovenskim graničnim prijelazima bile su "očekivane" s obzirom na uvođenje novog računalnog carinskog sustava na novoj vanjskoj granici Europske unije, a teškoća je bilo i zbog novih pravila za prijevoznike, piše u utorak slovensko novinstvo, najavljujući da će se stanje normalizirati i da idućih dana gužvi ne bi trebalo biti.#L# "Na graničnom prijelazu Gruškovje-Macelj nastajale su kilometarske kolone kamiona na ulazu u Sloveniju. Očekivana gužva na tom prijelazu i cesti, jer još nema autoceste Zagreb-Maribor, za sada je jedini znak da je Slovenija postala punopravna članica EU-a", mariborski list Večer dodajući da su zbog takvog stanja prosvjedovali hrvatski prijevoznici, te da je slično bilo i na graničnim prijelazima u Istri, dok je na prijelazu Bregana-Obrežje bilo bolje. Najveća navala teretnih vozila na graničnom prijelazu Macelj očekuje se danas, najavljuje list. "Na svim graničnim prijelazima između Slovenije i Hrvatske jučer se je prema očekivanjima zakompliciralo, a teretni je promet iz Hrvatske na slovenskim graničnim prijelazima bio gotovo paraliziran", navodi ljubljansko "Delo". "Zapleti su u prvom redu bili pri uvođenju prijevozničkih i carinskih računalnih programa. Duge redove kamiona na prvi radni dan pred vratima nove Europe svi su očekivali, ali istodobno svi izražavaju nadu da to neće dugo potrajati", piše vodeći slovenski list. Slovenska špediterska tvrtka Intereuropa na početku rada u ponedjeljak trebala je pola sata za izradu pratećih dokumenata za teretna vozila, ali na kraju dana samo deset minuta, pa se može očekivati da će se idućih dana redovi s kamionima na čekanju bitno smanjiti, navodi list. "Delo" dodaje da je problem i to što je za sada samo granični prijelaz Obrežje-Bregana "opremljen" svim potrebnim veterinarskim službama. "A to Hrvatima uzrokuje dodatne teškoće, pa ribe iz Istre u Italiju moraju preko Bregane". Novim računalnim tranzitnim sustavom NCTS, s kojim je na slovenskim prijelazima s Hrvatskom prvog dana uvođenja bilo problema, povezano je 5000 europskih carinskih ureda, a i prijevoznici kako bi mogli izraditi svu potrebnu dokumentaciju koja prati robu prilikom uvoza i izvoza, navodi list. Prijevozniku Intereuropa u ponedjeljak je na graničnom prijelazu Dragonja tri sata bilo potrebno da izrade prvi takav NCTS (New Computer Transit System) dokument, pa je i to bio razlog što je prvi kamion granicu prešao tek u 11 sati. Iako je u Sloveniji više špediterskih poduzeća, rijetke mogu obavljati usluge za kamione u dolasku na granicu jer moraju imati tzv. tranzitno jamstvo odgovarajuće banke. Njime se garantira da će prijevoznik pravilno razdužiti robu na carinskom uredu u EU kad dođe na cilj, opisuje "Delo" "karakteristike europske birokracije", kako u naslovu naziva spomenuti postupak. (Hina) xfl ybr (Hina)

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙