HR-Hrvatska-prijevoznici-ceste-granični prijelazi-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Promet Hrvatski prijevoznici zbog čekanja na granicama sve više gube; MMTPR još čeka odgovor slovenskog ministarstva u vezi režima prelaska granice
ZAGREB, 4. svibnja 2004. (Hina) - Nastavak dugotrajnih čekanja i kolona kamiona na graničnim prijelazima sa Slovenijom i Mađarskom za hrvatske cestovne prijevoznike, posebno male, značit će povećanje njihovih troškova, smanjenje dobiti, čime će biti ugrožen i njihov opstanak, izjavio je danas predsjednik Hrvatskih cestovnih prijevoznika Marijan Banelli u povodu današnjih još većih nego jučer gužvi i čekanja na graničnim prijelazima.
ZAGREB, 4. svibnja 2004. (Hina) - Nastavak dugotrajnih čekanja i kolona
kamiona na graničnim prijelazima sa Slovenijom i Mađarskom za hrvatske
cestovne prijevoznike, posebno male, značit će povećanje njihovih
troškova, smanjenje dobiti, čime će biti ugrožen i njihov opstanak,
izjavio je danas predsjednik Hrvatskih cestovnih prijevoznika Marijan
Banelli u povodu današnjih još većih nego jučer gužvi i čekanja na
graničnim prijelazima.#L#
Glasnogovornica Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka
(MMTPR) Marina Halužan pak napominje da su upoznati sa nastalom
situacijom te da su u vezi toga još 27. travnja uputili dopis
slovenskom resornom ministarstvu u kojemu su tražili odgovore i
upozorili na sada nastale probleme, ali da do danas nisu dobili
odgovor.
Banelli očekuje još goru situaciju na granicama u idućim danima te
napominje da hrvatski prijevoznici neće moći, i već sada ne mogu,
ispoštovati rokove isporuke i utovara roba.
Kao alternativu za međunarodni granični prijelaz kod Macelja prema
Sloveniji, koji je i danas najzagušeniji, Banelli spominje odlazak na
obližnji malogranični prijelaz Lupinjak, kao i prijelaze Trnovec,
Dubrava Križovljanska i Kaštela (u blizini prijelaza Pasjak/Rupe), ali
to mogu jedino vozila koja su prazna i ne trebaju dodatne inspekcijske
preglede. Policija na te prijelaze, kaže, već usmjerava takva vozila.
Osim toga, alternativa je i međunarodni granični prijelaz Goričan,
prema Mađarskoj, koji za sada nije još toliko opterećen, ali kako kaže
Banelli, to opet ovisi o prijevoznicima i tome mogu li si priuštiti
veće troškove.
Banelli u svemu tome posebno pohvaljuje i ističe korektan i maksimalni
učinak hrvatskih graničnih službi, kao i policije, dok o službama s
druge strane granice nema baš pohvalnih riječi. Dodaje i da bi hitno
nešto trebalo napraviti za ljude, prijevoznika koji dugo čekaju na
prijelaz, bar postavljanjem kemijskih wc-a i kioska sa pićem i
hranom.
Glasnogovornica Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka (MMTPR)
Marina Halužan pak napominje da su upoznati sa problemima gužvi i
kolona teretnih vozila na graničnim prijelazima te da su u vezi toga,
a u sklopu svojih nadležnosti, još 27. travnja uputili dopis
slovenskom resornom ministarstvu u kojemu su tražili odgovore i
upozorili na sada nastale probleme. Tražili su tako odgovore hoće li
međunarodni granični prijelaz Pasjak/Rupe odnosno sa slovenske strane
Jelšani biti na vrijeme opremljeni svim potrebnim službama, a zamolili
su i da se na tom prijelazu ukloni znak ograničenja o dopuštenih 7,5
tona. Upit se odnosio i to kada će biti dovršena rekonstrukcije i
uređenje prijelaza kod Macelja odnosno Gruškovlja, kao i da im dostave
koji će se režim prelaska od 1. svibnja primjenjivati na ostalim
graničnim prijelazima.
Taj su dopis uputili i hrvatskom Ministarstvu vanjskih poslova, ali
kako napominje Halužan, do danas im sa slovenske strane nije stigao
nikakav odgovor.
(Hina) xtam yds