LJUBLJANA,6. svibnja(Hina) - Problemi s uvođenjem novog elektronskog carinskog sustava na graničnim prijelazima s Hrvatskom i dalje su u četvrtak u središtu pozornosti slovenskog tiska koji prenosi kritike i slovenskih i hrvatskih
prijevoznika vezane uz sporost procedure prelaska granice .
LJUBLJANA,6. svibnja(Hina) - Problemi s uvođenjem novog elektronskog
carinskog sustava na graničnim prijelazima s Hrvatskom i dalje su u
četvrtak u središtu pozornosti slovenskog tiska koji prenosi kritike i
slovenskih i hrvatskih prijevoznika vezane uz sporost procedure
prelaska granice .#L#
"Stanje se je na granici smirilo, ali u glavama još ne", navodi u
naslovu ljubljansko "Delo", navodeći kritike slovenskih prijevoznika
na račun direktora carinske uprave Franca Košira. Mnogi od njih,
navodi list, tvrde da carinjenje teče presporo i da na podatke s
carine čekaju i po 12 sati, da mjerodavni na carini više puta na dan
mijenjaju računalne programe i da neka pravila za prijevoznike uopće
nisu prevedena na slovenski jezik. Tako, piše list, prijevoznicima
nimalo ne pomaže to što imaju pristup informacijskom sustavu u
Bruxellesu.
Carina pak odgovara da je riječ o manjim problemima "kompatibilnosti"
programske opreme i da prijevoznici imaju samostalan sustav za
carinjenje koji je posredno vezan s carinskim informacijskim
sustavom.
"Najglasniji u kritikama su oni špediteri koji nemaju potrebne
bankarske garancije za poslovanje", kaže odbijajući kritike direktor
carinske uprave Franc Košir koji je oštro odbio i anonimne tvrdnje o
zloupotrebi službenog položaja. List navodi da izvori među
špediterima, koji ne žele da ih se imenuje, kažu da je Košir
suvlasnik poduzeća koje je izradilo programsku opremu za elektronsko
carinjenje koja im se sada nameće, dok direktor carinske uprave oštro
odbija povezanost s tvrtkama kao što su ZZI i Trinet.
Isti list navodi i upozorenje hrvatskih prijevoznika o prijelazu
Macelj-Gruškovje kao "uskom grlu" zbog čega imaju gubitke, te njihove
tvrdnje da je madžarska carina na uvođenje novog elektronskog sustava
carinjenja bila pripremljena mnogo bolje od slovenske. List također u
prilogu iz Budimpešte navodi da je u ponedjeljak do zastoja dolazilo i
na madžarsko-austrijskoj granici, no da su se prilike ubrzo
normalizirale. No, problemi bi se mogli javljati na granici sa
Slovačkom, gdje pogranične službe detaljno pregledavaju ne samo
kamione nego i osobna vozila i putnike, navodi "Delo".
Mariborski list "Večer" u prilogu Mladena Malija iz Zagreba piše da
su istarski ribari - koji od 1. svibnja ribu moraju izvoziti preko
Bregane, a ne prijelaza u Istri i kojima zbog toga prijeti gubitak
poslova u Italiji i Sloveniji - "uvjereni da im Slovenija namjerno
otežava izvoz" i da je riječ o "osveti".
"Umjesto preko Rupe, Kaštela i Škofija kamioni-hladnjače sa svježom
ribom moraju voziti više stotina kilometara dužim putem na Breganu i
naprijed. Istarski ribari uvjereni su da sada kupci u Sloveniji i
Italiji neće dobivati svježu ribu i da se radi o svojevrsnoj
slovenskoj osveti zbog neriješenih susjedskih sporova, od granice na
moru do zaštićene ekološko-ribolovne zone", piše Mali.
(Hina) xfl ybr