FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAVRŠEN PRVI OD OSAM NAGIBNIH VLAKOVA ZA HŽ

HENNIGSDORF, 19. veljače 2004. (Hina) - Prvi od osam nagibnih vlakova koje su Hrvatske željeznice ugovorila sa kanadskom tvrtkom Bambardier završen je u tvornici u njemačkom gradu Hennigsdorfu kraj Berlina, najvećem pogonu te kompanije u Europi, a vožnja tim vlakom danas je upriličena za skupinu hrvatskih novinara na probnom poligonu tvornice.
HENNIGSDORF, 19. veljače 2004. (Hina) - Prvi od osam nagibnih vlakova koje su Hrvatske željeznice ugovorila sa kanadskom tvrtkom Bambardier završen je u tvornici u njemačkom gradu Hennigsdorfu kraj Berlina, najvećem pogonu te kompanije u Europi, a vožnja tim vlakom danas je upriličena za skupinu hrvatskih novinara na probnom poligonu tvornice.#L# Prva dva vlaka stižu u Hrvatsku početkom lipnja ove godine, prva komercijalna vožnja trebala bi se održati sredinom lipnja, a ti bi vlakovi putovanje od Zagreba od Splita trebali skratiti na manje od pet sati nakon što se završi kapitalni remont i modernizacije te pruge. Svih osam vlakova isporučit će se do sredine srpnja ove godine. Nagibni vlakovi, suvremenog dizajna, imaju smanjenu potrošnju goriva za 30 posto, na pruzi Zagreb - Split vozili bi prosječnom komercijalnom brzinom od 90 km na sat, dok im je maksimalna brzina do 160 km na sat. Nagibni sustav vlaka omogućuje da se vlak nagne do 8 stupnjeva čime se omogućuje da ne gubi brzinu u zavojima. Vlak ima 134 mjesta za sjedenje, a cijena karte od Zagreba do Splita za prvi razred bila bi do 220 kuna, a za drugi razred 170 kuna, u što je uključen catering. Između Zagreba i Splita vlak bi trebao voziti četiri puta dnevno u oba smjera, dok će za Šibenik i Zadar voziti jedanput dnevno. Tvornica Bombardier u ugovoru se obvezala da će se tim vlakovima smanjiti vrijeme putovanja od Zagreba do Splita ispod pet sati, no prema njihovim ispitivanjima, kada se moderniziraju pruge od Zagreba do Rijeke i Splita, do Rijeke bi se stiglo za 2 sata i 12 minuta, a do Splita za 4 sata i 15 minuta. Isporuka tih vlakova je prvi posao izvan Njemačke tvrtke iz Hennigsdorfa, koja je dio koncerna Bombaridier. Čelni ljudi te tvornice u razgovoru s novinarima založili su se za produbljenje suradnje sa HŽ-om, te sa hrvatskom industrijom. "Zainteresirani smo da se hrvatska industrija uklopi u izgradnju novih vozila u projektima", kazao je menadžer prodaje za Jugoistočnu Europu Uwe Wulf podsjetivši da je ta suradnja počela sa tvornicom željezničkih vozila Gredelj koji je proizveo baterijske sanduke za 90 njihovih vlakova. Predstavnici te tvrtke također su lani početkom prosinca razgovarali sa 26 hrvatskih dobavljača (među kojima su bili Belišće, Holding Đuro Đaković, Dalekovod i drugi). No, kao najveći problem ostvarivanja te suradnje ističu to što Hrvatska nije u EU. (Hina) xnz yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙