ZAGREB, 27. siječnja 2004. (Hina) - Tvrtka Siemens d.d. i Hrvatske željeznice (HŽ) predstavili su danas na zagrebačkom Glavnom kolodvoru Siemensovu četiri-sustavnu električnu lokomotivu serije 189, dovezenu iz Njemačke za potrebe
prezentacije potencijalnom kupcu (HŽ-u) i javnosti, a koja podržava sva četiri napona koja se koriste u željezničkom sustavu zemalja Europske unije te služi za vuču putničkih i teških teretnih vagona.
ZAGREB, 27. siječnja 2004. (Hina) - Tvrtka Siemens d.d. i Hrvatske
željeznice (HŽ) predstavili su danas na zagrebačkom Glavnom kolodvoru
Siemensovu četiri-sustavnu električnu lokomotivu serije 189, dovezenu
iz Njemačke za potrebe prezentacije potencijalnom kupcu (HŽ-u) i
javnosti, a koja podržava sva četiri napona koja se koriste u
željezničkom sustavu zemalja Europske unije te služi za vuču putničkih
i teških teretnih vagona.#L#
Današnjem predstavljanju te Siemensove lokomotive, težine 87 tona,
prethodila je i uspješna jučerašnja test vožnja od Rijeke do Zagreba,
kada joj je prikopčan teretni vlak težine 800 tona, a na najtežem
usponu na pruzi u Lokvama još dodatnih 1.200 tona tereta.
Time je, po riječima voditelja Odjela prometne tehnike Siemensa
Antuna Kaurića, lokomotiva potpuno testirana, te su se predstavnici
HŽ-a mogli uvjeriti u njene performanse. Dodao je i da je
najznačajnije za tu lokomotivu da podržava sve sustave napajanja koji
se koriste na europskim željezničkim prugama (15kV/16,7Hz i 25kV/50Hz
te 1,5kV i 3kV), postiže brzinu od 140 km/h, opremljena je
najmodernijom tehnološko-informatičkom opremom, a nabavna joj se
cijena kreće se oko 3,6 milijuna eura.
Voditeljica Odnosa s javnošću HŽ-a Vlatka Škorić kazala je da je u
planu HŽ-a do 2008. nabaviti 20 višesustavnih lokomotiva, koje bi
omogućile lakše uključivanje HŽ-a u međunarodni željeznički sustav.
Dodala je i da je HŽ zainteresiran za Siemensovu ponudu, ali da će kao
i ostala vozila i opremu i takve lokomotive nabavljati putem
raspisivanja međunarodnih javnih natječaja.
(Hina) tam ds