ZAGREB, 16. veljače 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) predstavile su danas na kontejnerskom terminalu u zagrebačkom Vrapču niskopodne vagone za prijevoz kamiona, tzv. Ro-La vagone, od koji bi prvih petnaest HŽ-u trebalo biti
isporučeno do lipnja ove godine.
ZAGREB, 16. veljače 2004. (Hina) - Hrvatske željeznice (HŽ) predstavile
su danas na kontejnerskom terminalu u zagrebačkom Vrapču niskopodne
vagone za prijevoz kamiona, tzv. Ro-La vagone, od koji bi prvih
petnaest HŽ-u trebalo biti isporučeno do lipnja ove godine. #L#
HŽ i Radionica željezničkih vozila Čakovec (RŽV) potpisali su krajem
prošle godine ugovor za izgradnju pedeset tih vagona, sa rokom za
dovršetak izgradnje prva polovica 2005. Cijena izgradnje jednog vagona
je oko 170 tisuća eura, dok je cijena prototipa iznosila oko pola
milijuna eura.
U ime proizvođača vagona, HŽ-ove tvrtke kćeri RŽV Čakovec zamjenik
direktora Krešimir Komar naglasio je da je proizvodnja tih vagona
veliki iskorak za tu tvrtku koja se od remontera pretvara u
proizvođača. Istaknuo je da će ovaj posao za tu tvrtku biti referenca
za proizvodnju za strana tržišta.
Izvršni direktor HŽ Carga Davorin Kobak najavio je da će prva
kompozicija sastavljena od hrvatskih Ro-La vagona voziti krajem godine
i to na linijama od Zagreba preko Maribora, Ljubljane do Graza i Welsa
u Austriji na način da se prijevoz obavlja noću kako bi ujutro vozači
kamiona mogli odmorni nastaviti putovanja.
Vagon služi za prijevoz najnovijih tipova teretnih vozila (tzv.
eurokamioni) i odgovara najnovijim tehničkim propisima, a voze u
zatvorenim kompozicijama od dvadesetak niskopodnih vagona i s jednim
vagonom za spavanje i boravak za vozače kamiona. Takvi vlakovi voze po
posebnom režimu prema bilateralnim sporazumima koji se zaključuju
između pojedinih željezničkih uprava na čijemu području postoje
utovarne rampe (Njemačka, Austrija, Švicarska, Mađarska, Italija).
Uvođenjem niskopodnih vagona u promet rasterećuje se ceste, smanjuje
se onečišćavanje okoliša i povećava se prometna sigurnost.
(Hina) xnz yds