Oporbenjaci, naime, smatraju da je restrukturiranje željeznica nemoguće bez prethodne modernizacije.
Drže i da četiri tvrtke na koje Vlada želi podijeliti HŽ, zbog zastarjele tehnologije, neće biti konkurentne na budućem zajedničkom europskom tržištu željezničkog prometa.
"Iz luka Ploče i Rijeka teret će voziti strani operatori, jer naši naprosto neće biti konkurentni", ocijenio je Slavko Linić (SDP), upozoravajući da su HŽ-ovi vagoni i lokomotive stari između 25 i 30 godina.
Linić smatra da će predloženi zakon uništiti vuču i teretni prijevoz, te da će dovesti u pitanje 7000 radnika u tim djelatnostima, ali i radnike u vezanoj industriji - "Đuri Đakoviću", "Končaru", "Gredelju" i drugim tvrtkama.
Vladu je pozvao da, umjesto da ide na podjelu HŽ-a pod pritiskom rokova, za još godinu dana odgodi primjenu Zakona o željeznici.
Taj zakon, naime, propisuje razdvajanje željezničkog prometa i infrastrukture te liberalizaciju tržišta, a na s Snagu stupa od 1. siječnja 2006.
Predloženoj podjeli protivi se i Tonči Tadić (HSP), koji smatra da se "iza svega možda krije jedan jedini cilj, a to je brza privatizacija HŽ-a i grabež njegovih nekretnina". Upozoravajući na grupiranja željezničkih operatora na europskom tržištu i stvaranje željezničkih lobija, Tadić je kazao kako u predloženom zakonu nema ni riječi o tome gdje će sve Hrvatske željeznice imati pravo voziti i što ih sve tamo čeka.
Na kritike oporbe, državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec odgovara kako nije riječ o prodaji, nego o podjeli nekretnina, koje će, kaže, i dalje ostati u državnom vlasništvu.
Sjednica je nastavljena pojedinačnom raspravom.