Kako je za ljubljansko "Delo" izjavio inspektor te uprave Aleš Janežič, pregled tereta na slijepom kolosijeku u Goriziji pokazao je da je radijaciju izazvalo brojilo mjernog instrumenta, po svoj prilici vojnog podrijetla, premazano luminiscentnom bojom koja je sadržavala radioaktivni radij.
"Jednaku dozu radijacije pokazale bi i stare budilice s brojevima koji svijetle u mraku", tvrdi Janežič.
Talijanski mediji nakon otkrivanja radioaktivnog tereta zamjerili su Slovencima da izvor radiaktivnog zračenja u starom željezu nisu otkrili na hrvatsko-slovenskoj granici.
No Slovenci tvrde da s sadašnjim džepnim detektorima koje su im donirali Amerikanci sličan izvor radijacije kao u ovom slučaju mogu otkriti samo ako mu se približe na jedan metar udaljenosti, dok Talijani raspolažu tzv. portalnim monitoringom, što znači da cijela kompozicija teretnog vlaka prolazi kroz osjetljivu napravu za mjerenje radijacije koja u teretu otkrije svaki, pa i najmanji izvor zračenja.
Slovenci, osim toga, tvrde da u pogledu kontrole zračenja otpadnog željeza koje u njihove željezare i topionice dolazi iz Istočne Europe Talijani imaju mnogo strože propise od ostalih država Europske unije te da račun za takve preglede plaćaju željezare same.
Slovenska carina uz sadašnju opremu radioaktivno zračenje na vlakovima otkriva u prosjeku jednom na mjesec, ali o tome obavještava nadležne državne organe koji sami odlučuju treba li takav teret vratiti u zemlju odakle dolazi ili ne. Svejedno, slovenska carina nada se da će u budućnosti biti opremljena sličnim portalnim monitoringom kakav sad koriste Talijani i to na Bregani, na željezničkom prijelazu Dobova i u luci Koper.